* 8 dagen voor vertrek naar Zuid Amerika * - Reisverslag uit Antwerpen, België van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu * 8 dagen voor vertrek naar Zuid Amerika * - Reisverslag uit Antwerpen, België van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

* 8 dagen voor vertrek naar Zuid Amerika *

Door: Katinka & Jelle

Blijf op de hoogte en volg Katinka

20 November 2014 | België, Antwerpen

Op 29 november is het weer tijd voor een nieuw avontuur! Dit keer hebben we gekozen voor Zuid Amerika. Dit continent op het Zuidelijke halfrond trok ons aan door het warme, tropische klimaat en de diversiteit qua natuur.

Volgende zaterdag vertrekken we vanaf Schiphol, via een korte stop op Parijs, naar Buenos Aires waar we na 16,5 uur aankomen. Het plan is om vier maanden door Argentinië, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador te trekken met onze rugzakken. Waar we allemaal heen gaan is nog niet zeker, dat zien we daar allemaal wel! Living the good life ! Tips op deze blog zijn natuurlijk welkom!

Naast de nodige inentingen en het regelen van de benodigde verzekeringen hebben we onze rugtas al 'proef ingepakt'. Een hele leuke maar frustrerende bezigheid. We begonnen toch met redelijk veel ondergoed en sokken (om het wassen wat te kunnen uitstellen) maar van alle kledingstukken gingen er steeds meer terug in de kast dan in de tas. We zullen deze maanden dus terug kunnen vallen op de twee lange broeken, twee korte broeken, een afritsbroek en wat t-shirts. Gelukkig kon ik er nog een jurkje bij krijgen! Het probleem met deze reis is dat we over het algemeen in 20+ graden zitten maar dat het in Patagonië op dit moment z'on 5 graden is met een gevoelstemperatuur van -1! De nodige thermo kleding neemt dus ook een grote plaats in.

Een ander deel van de voorbereiding was onze kennis van de Spaanse taal. We hebben 9 weken les gekregen om ons toch iets verstaanbaarder te kunnen maken. Hopelijk kunnen wij ook iets verstaan van de Zuid-Amerikanen! Muchas Gracias Tom!

We hebben er natuurlijk super veel zin in maar de mensen hier (lees, Nederland en België) gaan we ook een beetje missen hé! Dus daarom deze blog, dan kunnen we jullie laten weten hoe het gaat. We zijn pas terug eind maart dus iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar:p! Tot snel!

Liefs,
Katinka & Jelle

• 20 November 2014 - 23:29

Esmée:

Jaaaa het aftellen is begonnen! Nog even en jullie gaan weer hele mooie herinneringen maken samen. Geniet van de voorpret!

Liefs, Es x

• 21 November 2014 - 07:30

Nanda:

Hi Katink en Jelle,
    Supervet dat jullie weer een grote reis gaan maken! Ik ben heel blij voor jullie maar zal jullie ook gaan missen.. Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen en de foto's, dus ik hoop dat je regelmatig op internet kan. Succes met de laatste voorbereidingen!
    Knuf Nanda

• 21 November 2014 - 10:28

Fidan:

Het wordt nu echt menens als het zo dichtbij is....
    Ondanks alle jaloezie op de werkvloer, gun ik het je heel erg hoor :)
    Geniet ervan, en ik hoop ook uiteraard dat jullie veel op internet kunnen om af en toe is te delen.
    Succes nog even en alvast een fijne reis!!!
    x Fidan

• 21 November 2014 - 10:28

Jos Brockmans:

Een hele mooie reis gewenst !
    Ik ga jullie volgen :-)

Grtjs,

Jos

• 21 November 2014 - 15:18

Kristy:

Geniet van alle mooie momenten!!!

• 21 November 2014 - 15:27

Tessa:

Geniet er alletwee van! Zorg goe voor mekaar en kom veilig terug naar huis! Dikke kussen!

• 21 November 2014 - 16:15

De Deken Ann:

Hey Katinka en Jelle,
    Geniet er met volle teugen van en zorg goed voor elkaar . Heel veel plezier ginder en ik zal de blog in't oog houden voor meer nieuws . Dikke kus

Ann

• 21 November 2014 - 17:49

Jan En Len Tonissen:

En konden de warme sokken en het fototoestel er nog bij???
    Zorg voor klein geld, want je kan niet overal pinnen en geniet, geniet geniet !!!
    En in het begin ( dat moet toch weg) weggooikleding gebruiken, dan kan er nog net iets meer mee.
    Veel plezier daar xxx

• 21 November 2014 - 23:05

Betsy:

Hi meis! O, nog even dichtbij en dan ben je lang ver weg!.Genieten van andere culturen natuur en taal.Geweldig, ik ben jaloers hoor.Geniet ervan en laat ons zoveel mogelijk meegenieten door je blog en foto's.
    Mam

• 21 November 2014 - 23:18

Rob:

Heel veel plezier!:) gaat een hele mooie reis worden, dat weet ik zeker!
    Geniet er van!

• 22 November 2014 - 09:12

Coby En Theo Smit:

Nou kan het nieuwe avontuur samen beginnen we blijven jullie volgen dus geniet ervan .xx

• 23 November 2014 - 06:30

Anita:

Wow...just a few more days until you're off on what sounds like an amazing adventure!!
    So happy to see you're planning to blog again, I luv being able to share in your experiences.
    Thoroughly jealous and totally thrilled for you two!
    Hasta la vista ;-) Safe travels!

• 24 November 2014 - 07:05

Fabienne Magy Acerta:

Hoy Katinka en Jelle,

Geniet maar heel veel van jullie reis.
    Je moet zoiets doen als je jong bent.
    En naast jullie blog die we hopelijk goed zullen kunnen volgen,horen wij het wel als je terug bent op acerta.

Groetjes
    Willy Fabienne en Toots

• 25 November 2014 - 10:43

Esther:

Hi Tinkie en Jelle!

Wat ontzettend spannend allemaal en vooral heel leuk!! Mocht je toch erge heimwee hebben en even een knuffel willen, dan ben je meer dan welkom op ons Dushi Korsou!!!!

Kusjes,
    Es2.

• 29 November 2014 - 21:22

Marsja Hendrikx:

Wat een avontuur!! Veel plezier en take care!!

• 02 December 2014 - 15:52

Ruud&Yvonne De Buurman:

Spaans heel simpel ,

Commer ete

Domere slapen

Beber Drinken

CERPESA ,VOLGENS MIJ BIER.

una dos tres ect ect

Veel plezier en wees alert, (ruud met kunst knie)

grt

van ons beide YVONNE EN RUUD .

• 08 December 2014 - 12:45

Kevin Engelen:

Hopelijk is alles naar wens daar, we kijken al uit naar de eerste update van jullie reis.