" We love New York" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu " We love New York" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

" We love New York"

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi Allemaal,

Hier is een berichtje uit het fantastische New York! Om jullie nog een beetje extra jaloers te maken heb ik ook aardig wat foto's bijgevoegd:)!

Onze taalreis startte afgelopen zondag met een vlucht van ongeveer 8 uur. De douane vond ons erg aardig dus we waren snel bij de bussen en taxi's waar we in een rammelend shuttle busje naar New York reden. Daar moesten we nog een 'klein' stukje met de taxi...na eindelijk een taxi gevonden te hebben die überhaupt wist waar onze Residence was (lekker geruststellend!) moesten we nog bijna een half uur rijden. Natuurlijk stonden we in een compleet verkeerd gebouw waar we bijna een muziekklas inliepen. Uiteindelijk zitten we nu in een prima 2-persoonskamer op de 17e verdieping. Douches en toiletten zijn gedeeld maar dat is prima. Wel balen dat we geen keuken hebben, gelukkig hebben we nu een koelkastje op onze (warme) kamer.

De eerste dag was natuurlijk erg spannend. Veel geslapen hebben we niet, nadat ik Nanda om 2uur 's nachts wakker maakte met de mededeling dat het 7uur was en dat we op moesten staan (handig dat je telefoon niet automatisch aanpast:p) hebben we tot half 6 kunnen slapen. De tests op school begonnen makkelijk en werden toen moeilijk. Uiteindelijk werden Nanda en ik niet in het zelfde niveau ingedeeld (we zitten wel in de hoogste niveaus) en hadden we andere tijden. Zij 'Morning Class' (8.30-12.10) en ik 'Afternoon Class' (14.30-18.10). Gelukkig hebben we geregeld dat we volgende week samen om half 9 beginnen zodat we meer dingen samen kunnen doen.

Desondanks was het een hele leuke en ook warme week! We hebben al wat geshopt maar daar gaan we zondag in een outlet in New Jersey zeker mee verder. We hebben Times Square al even gezien (gisteren naar Pirates 4 geweest), het Rockefeller center (naar boven gaan we nog) en we hebben in Chinatown gegeten. Ik heb zo'n 8-10 km gewandeld in het Hudson Riverside park en een ochtend in Central park gelegen. Ook zijn we dinsdag naar een wedstrijd van de Yankees geweest!! Waaah dat was zoooo vet!! Wat een sfeer in een vol stadium (ruim 50.000 man)! Ze hebben nog gewonnen ook! Donderdag avond zijn we naar een bar in Soho geweest waar het ook gezellig was, iedereen is echt heel vriendelijk! Vrijdagochtend moesten we om 4uur op om naar het concert van Lady Gaga te gaan, dat was voor Good Morning America (zoek de filmpjes maar eens op youtube!) Het was echt super vet! Er waren zoveeel in Lady Gaga stijl verkleedde meisjes (en jongens)! Jammer dat we niet heel veel konden zien omdat we zo klein zijn! Vandaag zijn we naar Governement Island geweest, een oude militaire basis. Daar hebben we heerlijk relaxed in het park gelegen en vanavond gaan we uit eten met een Duits meisje dat we ontmoet hebben. Ennn..last but not least, morgen hebben we een feestje in de Avenue club! Maandag zijn we vrij van school voor Memorial Day dus we gaan er een feestje van maken!

Iedereen bedankt ook voor de leuke berichtjes op facebook! Volgende week zal ik jullie weer op de hoogte houden!

Liefs, Katinka

p.s: Voor Gert-Jan en Bob; Nanda heeft het koffiezaakje gevonden!

• 29 Mei 2011 - 09:31

R.dongen15@upcmail:

Zo die wan tan soep zag er goed uit , alles lekker veel en groot , ijs ,milksake ,koffie ,mixen ga maar door , let wel een beetje op je lijn ,voor je het weet ,heet je mama shan.,

N.Y.Y als ik dat geweten had ,zou je mijn orgn yank pet mee hebben kunnen nemem ,nauw veel studie plezier ,en pas op voor enge mannen,

Als je de foto,s bekijk lijkt het of ik daar al 100 keer ben geweest (komt door tv,film,docum,ect ect,

Grt Ruud /Yvonne ,next door.

• 29 Mei 2011 - 10:45

Priscilla:

Hee Katink,

Leuk verslag en mooie foto's!! Veel plezier nog verder en shopse natuurlijk ;)

xx

• 29 Mei 2011 - 18:57

Piet Overschie :

probeer ook naar ellis island te komen, zeer interessant. dat is waar de emigranten vroeger het land binnen kwamen. Je moet met de ferry, via Statue of liberty. groeten uit Houston.

• 29 Mei 2011 - 20:22

Tim:

Sjezus, ben wel een beetje jaloers. ben zelf nog nooit in Amerika geweest.
    Hoop dat je echt een supermooie tijd hebt, zo te zien lijkt het dat er wel naar!

Groetjes uit Spanje ;)

Groetjes Tim! :)

• 29 Mei 2011 - 20:45

Jelle:

Hey,

Ja je maakt ons idd nog meer jaloers met die foto's!!
    Jullie hebben het dus super naar je zin en eigenlijk had ik ook niks anders verwacht.
    En nu jullie dezelfde lesuren hebben kan het alleen maar nog leuker worden.
    Kijk al uit naar de verhalen en foto's van de volgende trips die jullie gaan maken.
    Geniet er van met volle teugen!!
    Tot binnen 2weekjes...
    X

• 30 Mei 2011 - 15:20

Betsy:

Hai lieverd, ik word ook erg jaloers als ik al die geweldige foto's zie, leuk hoor.Je mist een keuken schrijf je nu dat is volgens geen probleem lijkt me. Op elke hoek van de straat valt er wel iets te eten volgens mij, lekker makkelijk.Mooi dat jullie nu in het zelfde dagdeel zitten veel tijd om alles te bekijken.Hoe zijn de lessen? Wordt er ook wat geleerd of is dat maar bijzaak? Je schrijft er namelijk niets over.
    Wij wachten op de verhalen en foto's straks, veel plezier!
    Mam

• 30 Mei 2011 - 18:33

Esmée:

Haai schat,

hierbij dan mn berichtje!!
    Hele leuke verhalen en top foto´s!!!!! Echt super leuk om je kamer te zien en hoe je daar zo
    lekker in het park aan het chillen bent!!

Ik wil nog wel graag foto´s van je school zien!! Mag je daar foto´s maken??

Nu ga ik je emailtje beantwoorden!!

xx

• 31 Mei 2011 - 06:06

Barbara:

Gaaf hoor!! Geniet ervan!

• 31 Mei 2011 - 07:51

Desi:

Zo te zien en lezen heb je het weer reuze naar je zin!
    Gr. xx