"Een heerlijke week voorbij in New York City" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu "Een heerlijke week voorbij in New York City" - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

"Een heerlijke week voorbij in New York City"

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi allemaal,

De tweede week is alweer voorbij! Het gaat zo snel, er is zoveel te zien en te doen! Het is een volle week met leuke dingen geweest maar ook iets minder leuks gisteren!

Zondag avond was echt super! We gingen naar de Avenue club met school. Uiteindelijk warer er maar 4 deelnemers en twee jongens die op de Embassy, mijn school, werkte en ons meenamen. Bij de club aangekomen mochten we de rij voorbij en bleek het zo'n luxe club te zijn dat we 15 dollar voor een wijntje betaalde en je alles mocht zitten als je een fles bestelde die begonnen bij 100dollar. De tafel tegen over ons had een rekening van 12.000 dollar!! Er waren natuurlijk alleen maar mooie mensen in die club en als meisje kon je niet naar binnen zonder kort jurkje en hoge pumps! We hebben wel echt een leuke avond gehad!

Dinsdag mocht ik naar mijn nieuwe klas!! Yeeh, in de mornig class met 14 anderen en een lerares dit keer. Ik dacht de eerste dag echt: waar ben ik in hemelsnaam in beland!! Mijn klasgenoten zeiden tegen mij, welcome in hell... Uh oké leuke binnenkomer. Na 4 dagen les blijkt het echt wel een hele leuke klas met mensen uit; Taiwan, China, Zwitserland, Italië, Brazilië, Venezuela, Turkije, Colombia en ik dan uit Nederland. Ik heb bij de foto's een groepsfoto van vrijdag, toen hadden we een afscheid van 3 mensen. De lessen zijn heel afwisselend, we behandelen teksten, we doen elke week 2 grammatica onderwerpen, woordenschat, documentaires kijken, elke week een test voor je niveau en we doen allerlei spelletjes om de spreekvaardigheid te verbeteren. Ik heb het echt naar mijn zin daar!
Daarna hebben we met 10 andere studenten over de Brooklynn bridge gelopen met zonsondergang! Verder zijn we naar Ground Zero geweest in het museum, was heel erg indrukwekkend en emotioneel om alles weer te zien! In het MOMA hebben we natuurlijk schilderijen van Picasso, Dali, van Gogh en nog vele anderen gezien. Wat ook erg leuk was, was de Crocodile Lounge. Dat is een bar waar je als je een drankje besteld je een gratis pizza krijgt! Verder hebben we natuurlijk nog geshopt, in central park gezeten en niet te vergeten heeeeel erg genoten van ons bezoek aan Abercrombie & Fitch (Pris ik heb de foto!)! Als je bij die winkel binnenkomt staan er echt zulke lekkere jongens in zwembroek of spijkerbroek zonder shirt! Gelukkig hebben ze twee foto's gemaakt en die kreeg je gelijk mee, dus die staan al op m'n nachtkastje:)! Zaterdagavond was ook echt echt echt een super avond! We gingen weer met Daniël van de Embassy naar een club, Marquee. We waren alleen een beetje laat dus dachten dat hij al binnen was. Toen hij ons in de rij zag staan werden we er meteen uitgehaald, mochten langs iedereen lopen, kregen gratis entree(normaal 40dollar!) en moesten meteen meelopen naar boven waar we een tafel hadden met wat mensen! De Vodka's waren ook Free voor ons en daarna werden we nog meegevraagd naar de Skyroom! Ahhhh een club waar je alleen op uitnodiging naar binnen mag. De club is op de 33ste verdieping van het Marriott hotel op Times Square, en we mochten weer gratis naar binnen en de fles Absolut (a 250 dollar) stond voor ons klaar!! Het was echt zooooo gaaf! Wat minder was, was dat Nanda haar tasje een paar minuten uit het oog verloor in de toilet en dat haar Iphone 4 en 140 dllar gestolen zijn! Gelukkig had ze haar paspoort nog, en hebben we het opgegeven bij de politie.

Gisteren hebben we een heerlijke dag gehad in het High-line park in het meatpacking district (zoo hip en leuk om te lopen!), Thai's gegeten en naar de Hangover2 geweest!

Nu zijn we klaar om te gaan zonnen in Central Park, wat is het toch jammer dat we nog maar 1 weekje hebben...

xKatinka

• 05 Juni 2011 - 14:46

Gertjan:

Hoi Katinka (en Nanda!), Bedankt voor je felicitatie voor mijn verjaardag vanuit NYC! Jullie genieten nog steeds volop en ook de komende week zal dat best wel lukken, denk ik zo. Er is zoveel te doen en te zien daar dat je er vast nog wel eens terugkomt!

• 05 Juni 2011 - 14:49

Esmee:

Haai schatje!

De vorige keer was ik als laatste met m'n reactie, dus nu maar als 1e!

Eigenlijk wist ik alles al, maar alles is zo leuk wat je meemaakt! Dat wil ik wel meerdere keren lezen! Wat ontzettend vervelend voor nanda dat ze haar tasje kwijt is!! Hopelijk kan dat nog goed geregeld worden in NL!

Veel zon plezier nu in CP!

Tot over een weekje!
    Geniet met volle teugen!

Dikke kus,
    Es

• 06 Juni 2011 - 09:29

Priscilla:

Hee Katink,

Leuk om weer een reisverslag van je te lezen! En superleuk dat je bij A&F bent geweest en dat je met die lekkere jongens op de foto bent geweest haha :p
    Veel plezier nog met je laatste week NYC!

Groetjes, Priscilla
    p.s. Echt balen voor Nanda :(

• 06 Juni 2011 - 09:48

Susanne:

Tinkerbel!!

Wat onwijs leuk weer!! Wat een mega geluk ook met al die clubs waar jij zomaar even doorheen wandeld.. ( Jaloerrsss!! )
    Ga nog lekker genieten van je laatste weekje schat, zie je snel!

Kus Suus

• 06 Juni 2011 - 15:46

Betsy:

Zo Big Apple feestvierders, dat was weer een enerverend weekje als ik dit lees en de foto's zie! Wat een bofkonten dat jullie dat allemaal voor elkaar gekregen hebben. Gratis entree drankjes enz. Wat hebben jullie daar voor moeten doen eigenlijk? Was het omdat jullie van die leuke meiden zijn natuurlijk??
    Mooie foto's heb je gemaakt zeg, en dat in zo'n grote drukke stad ik had niet verwacht dat er zulke mooie plekjes zijn.
    Geniet er nog een week van en dan weer terug naar het "saaie" 'Nederland of zal dat wel meevallen?
    Ik hoop het, anders ben je weer zo weg.
    liefs mam

• 06 Juni 2011 - 18:21

Jos:

Wow, toen ik die namen van die kleine kroegjes Marquee en Skyroom las, ben ik effe gaan googlen......nou dat zou iedere lezer van dit forum eens moeten doen.....dan zie je pas waar die twee sterren zijn geweest.....wat moet dat worden als jullie volgende week weer in dat bekende dorpje Spijkenisse zijn, a (no) place to be...wat een wereld van verschil. Geniet er van de komende dagen! groeten, liefs pap

• 06 Juni 2011 - 18:25

Elske:

Hee,
    Super leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien!
    Geniet er nog een weekje van!
    Groetjes Elske

• 06 Juni 2011 - 18:52

Jelle:

hey!

Wat leuk om bij al die verhalen die je me hebt nu ook weer wat foto's bij te zien. The Brooklynn Bridge,de verschillende clubs,het highline park... het ziet er stuk voor stuk geweldig uit!
    Kijk al uit om de rest van de foto's thuis te zien.
    Zo een korte reactie,maar je mag zo een langere in je mailbox verwachten ;)
    Kus!