"Terug naar het Kaasland" - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu "Terug naar het Kaasland" - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

"Terug naar het Kaasland"

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

13 Juni 2011 | Nederland, Spijkenisse

Ik zei tegen Nanda, jij mag de laatste titel verzinnen...Dit is ervan gekomen dus.. Niet dat Nanda hier in New York geen kaas op heeft hoor! De salades met blauw kaas, feta en mozarella gingen een stuk harder deze drie weken!

Uiteraard is ook de laatste week super geweest! Een van de hoogte punten was zeker Top of The Rock (zie super foto's!) en Ellis Island (bedankt oom Piet en Ivonne voor de tip!). Ook de outlet was voor de tweede keer erg interessant (ja we hebben een derde koffer ingecheckt!). Andere leuke dingen waren het picknicken 's avonds in Central park, Chinees eten in een heel goed restaurant, massage in een beautysalon op de fifth avenue en de jazzclub donderdagavond. Vanaf woensdag werd het wel echt ontzettend heet! Het was overdag echt iets van 39 graden, om dan in een stad te lopen is niet heel ideaal. Gelukkig koelde het 's avonds af naar 33 graden, NOT! Maar de airco werkte goed overal! Ik heb nog nooit zo graag weer de subway in willen stappen als die dagen! Na drie weken New York hebben we van de ruim 400 stations zeker de helft aangedaan denk ik! Iedere keer weer vest aan vest uit want in de metro was het 10 graden en buiten minimaal 25! Op de heetste dag, woensdag, besloten wij om naar de Bronx Zoo te gaan. Voordat we het park binnen waren waren we al bijna gesmolten. Zelfs onder de bomen was het niet meer koel, het werd ook warmer doordat er helemaal geen wind was. Na een snel rondje in de dierentuin besloten we naar huis te gaan en een koude douche te nemen want het was echt niet normaal! Ik ben zo blij dat dit maar drie dagen was! Ik zou echt niet in een stad als deze willen wonen in de zomer! Dan brand je helemaal je pannetje uit!

Als afsluitende avond zijn we met Katharina, onze Duitse vriendin, Daniël onze Spaanse vriend en José ook een Spaanse vriend naar een grote discotheek geweest in de stad. Er waren vier verdiepingen met veel verschillende muziek en ook vooral veel verschillende mensen. Het was wel een beetje apart daar, ik heb hard gelachen maar ook echt gekke dingen gezien (mannen die feesten in een witte boxershort met open overhemd en sportschoenen, inderdaad ja zonder broek!) Wat ook heel komisch was was dat Katharina niet mocht drinken omdat ze pas twintig is, ze kreeg bij de deur echt twee hele grote zwarte kruizen op haar handen (zie foto!)! Uiteraard hoefde wij weer niet in de rij te wachten en kregen 80% korting op de entree dankzij Daniël! De terugweg was iets minder want het regende keihard en onze voeten deden zo'n pijn!

Zaterdag middag heeft Katharina ons naar de trein gebracht (heel helpvol omdat we 3 koffers, 2koffers handbagage en 2grote handtassen hadden!) en moesten we helaas afscheid nemen van onze nieuwe favoriete stad! Met Katharina hebben we echt een super leuke tijd gehad deze weken!

Zo dat was mijn laatste reisverhaaltje voorlopig weer! Nu maar eens geld verdienen voor een nieuwe reisuitdaging! Als er iemand suggesties/tips heeft...?Kom maar op!

Bedankt voor jullie reacties!Liefs,Katinka

  • 13 Juni 2011 - 14:44

    Rob:

    Ziet er allemaal weer erg gezellig uit, zal zeker een toptijd geweest zijn daar!
    Tot snel! Xx

  • 13 Juni 2011 - 15:11

    Gertjan:

    Volgens mij zijn jullie wel heel lang op Top of the Rocks geweest...ik zie foto's met daglicht, maar ook heel mooie met donker! Ja, wat een stad is New York! Een van onze voorouders is na een lange bootreis vanuit Zwitserland via de havenstad Le Havre in Frankrijk naar de Verenigde Staten geëmigreerd en op 26 maart 1890 in New York aangekomen. Toen was niet Ellis Island maar Castle Garden (op de punt van Manhattan waar nu de rondvaartboot naar Ellis Island vertrekt) het aankomstpunt voor emigranten. In 1892 is in Sanoma (USA) hun zoon geboren. Die is later weer naar Rotterdam teruggegaan en is de grootvader van Manjo, die nu in Zwitserland woont.
    Ik ben benieuwd wat het volgende reis/werk-doel wordt!

  • 13 Juni 2011 - 18:51

    Jos:

    Hi, back home again! Happy to see you here!. And thanks fo a new pair of Mizuno Wave Rider 14 running shoes (€ 139,00 highest prize in the Dutch running Shop, on Internet € 112,00) and only $ 100, / € 71,00 in New York). Thanks, I will need them on the road to a new event.

  • 14 Juni 2011 - 08:46

    Nanda:

    Wha, leuk verhaal weer Katink!
    Als ik het lees dan ben ik weer even terug.. ahhh zo jammer dat het alweer voorbij is!
    Ik heb echt een supertijd met jou gehad in New York en ik weet zeker dat ik dit nooit meer ga vergeten. Ik ben blij dat je mijn vriendin bent en weet nu dus ook dat ik met gemak 24u p dag op je lip kan zitten dat ik daar helemaal niet gek van wordt. (had je niet verwacht he?) ;)
    We moeten maar snel weer gaan feesten samen om het gevoel weer een beetje terug te krijgen, alleen denk ik niet dat er iets in dit kaasland in de buurt gaat komen van the Avenue Club, Marquee en Sky Room. Gelukkig hebben we de foto's nog!
    Dikke kus!

  • 14 Juni 2011 - 10:00

    Yvon ,van Dongen,:

    Zo nu effe rustig,nadenken wat gaan we doen ,werken aan,..................... of blijven we een feest beest, Ruud zegt gewoon lekker feesten en trouw niet voor je veertig ben.

    En neem mij maar mee als oppasser of chauffeur,kok,butler, overal is ruud voor te gebruiken .

    grt /Yvon/Ruud.

  • 20 Juni 2011 - 08:17

    Leny Gubbi:

    Hoi Katinka,

    Ben niet zo snel met reageren, ben nogal druk.
    Je hebt een geweldige tijd gehad in New York, dat is wel te zien en te lezen.
    Ik heb al een keer een bijdrage beloofd voor het fotoalbum, mail me even je rek.no. dan kan ik geld storten. Ben je er al meer bezig?
    En dat idee van geld verdienen voor de volgende reis? Heb je al plannen voor werken en reizen.
    Overigens kun je van reizen ook je werk maken!

    Liefs, Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katinka

Het nieuwe avontuur gaat voor ons beginnen in Zuid- Amerika!!

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 52678

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 27 Maart 2015

Rondreis Zuid-Amerika

21 April 2012 - 13 Augustus 2012

Rondreis Australië

11 December 2011 - 15 April 2012

Wintersportseizoen 2011-2012

22 Mei 2011 - 12 Juni 2011

New York

12 December 2010 - 01 Mei 2011

Wintersportseizoen 2010-2011

13 September 2010 - 15 Oktober 2010

Europa Tour 2010

Landen bezocht: