Second week; good weather, sick together - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu Second week; good weather, sick together - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

Second week; good weather, sick together

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

25 September 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hier is mijn tweede verhaal alweer! Echt super bedankt voor jullie leuke reacties! Als ik in een hostel wifi heb kan ik het meteen lezen en dat is erg leuk!

Mijn laatste verhaal eindigde in Praag, de reis vervolgde zich naar Wenen en dat is sowieso wel een verhaal waard dus houd je vast! In Praag gingen we om half 10 weg, de trein ging om 10.39 dus tijd zat! Met de tram naar het station midden in de stad, nog even wat van die gekke kronen voor euro's wisselen en dan het perron zoeken.

Toen we vroegen; where are the trains? Keek de mevrouw in het hokje ons heel raar aan en zei; no trains here! Dus wij uhh oké we moeten de trein naar Wenen waar is die? Oh zei ze dan zit je aan de verkeerde kant van de stad! Ze moest wel een beetje lachen maar helen en ik kregen het bloedheet want we moesten nog twee verschillende metro's en dan nog het perron zoeken! Daarna begon het sjezen, rennen, excuse me en pardon roepen!

We hadden een kwartiertje om naar het 'goede' treinstation te komen, gelukkig hebben we het gehaald! Uiteraard helemaal buiten adem en bezweet, maar we zaten in de goede trein en hadden beide rugtassen mee kunnen slepen!

In Wenen hadden we een hostel met ontbijt, ook wel eens makkelijk! Er is een goed metro netwerk daar dus we konden overal makkelijk heen. Omdat we maar 2 nachtjes hadden heb je maar 1 volle dag te besteden. Die dag zijn we natuurlijk naar het Schonbrunn Palace geweest! Ik had het niet zo groot verwacht maar het is echt super mooi, al die romantische tuinen en fonteinen.

We hebben een grand tour gedaan in het paleis, die zeker de moeite waard was! Je mocht alleen geen foto's maken binnen, buiten gelukkig wel! Vanaf de Gloriette, het buitenterras, kon je over het paleis heen kijken en zag je de stad zo liggen! We hebben ook nog veel lol gehad in het labyrint waar we steeds maar bij de verkeerde uitgang uitkwamen in plaats van het uitkijkpunt! Daarna zijn we nog naar de Stephan's dom geweest, best een mooie kerk!

Het minder leuke van Wenen was dat ik die avond opeens best wel ziek werd! Ik had heel erg keelpijn en nekpijn die ik nooit eerder had gehad en ik was opeens verkouden ook. De ochtend dat we vertrokken had ik koorts en viel ik haast flauw in de lift van het hostel, gelukkig kon ik snel op bed gaan liggen. De treinreis en het lopen met de rugzak ging wel weer goed.

In Boedapest heb ik keelmedicijnen gehaald en nu gaat het wel iets beter al, alleen nog last van m'n keel en neus. Boedapest was ook leuk! De eerste dag hebben we sightseeing gedaan in stad, parlementsgebouw gezien, de markt van Boedapest (is helemaal overdekt), langs de Donau gelopen, en de st. Stephan's Basilisk ingegaan.

Ook kwamen we erachter dat we afgezet waren met de wisselkoers en waren we in de war met het tijdsverschil dat er achteraf niet bleek te zijn!'s avonds zijn we naar een afterschool party geweest in de universiteit van Boedapest! Wat een feest was dat weer zeg, heel veel locals waar je niks van verstaat! Gelukkig was een kennis van helen hier die met een groepje jongens een week vakantie heeft. Konden we het toch nog Nederlands gezellig maken!

De tweede dag zijn we naar het Budapest Royal Palace geweest. Het uitzicht was weer fantastisch, het historisch museum niet echt iets voor ons, maar we hebben wel even kunnen boogschieten!

Als we in een stad zijn kopen we trouwens soms een 'welcome card' zodat we overal het openbaar vervoer kunnen gebruiken, en korting hebben. Hier in Boedapest kreeg je er ook een soort levensverzekering bij, Helen las me meteen voor dat als ik twee ogen, benen of armen zou kwijtraken ik 100% vergoeding zou krijgen, haha nou heeeel fijn om te weten!

Waarom geven ze zo'n boekje überhaupt zou je zeggen... We hebben wel veel sirenes gehoord dus misschien heeft dat er iets mee te maken..Wij hebben in ieder geval alles nog:)! Al voelen we ons niet topfit, helen is ook verkouden.

Gisteren van Boedapest met treinreis van 7,5 uur naar Zagreb! Next stop -> Venetië en Rimini

Liefs,
Katinka

P.S: het weer in Wenen en Boedapest is boven de 23 graden uitgekomen,yess!

• 25 September 2010 - 08:00

Leny:

In Zagreb woont Marija, de vriendin van Rogier. Als je wilt kan ik contact met haar opnemen of zij het leuk vindt om jullie te ontmoeten en of zij kan.
    Hoor wel of jullie dat ook leuk vinden.
    Zij is arts in het Universiteitsziekenhuis en is zich aan het specialiseren. Zij spreekt goed Engels.

• 25 September 2010 - 08:31

Jos:

Ha die twee!

Volgende week zaterdag 2 oktober, na tussenstops in Venetië en Rimini,zij jullie in in Pisa. Geef even je adres daar, dan kunnen we een kaart sturen om je te feliciteren met je verjaardag.... Nee laat maar, dat doen we dan natuurlijk hier op je web! Jullie zullen er vast een leuk feestje van maken, maar dat doen jullie al bijna twee weken!

Jos Gubbi

• 25 September 2010 - 08:41

Iris:

Hey Katink,

Wat een leuke verhalen allemaal zeg en mooie foto's! Zie dat jullie het erg naar je zin hebben, leuk! Wel spannend allemaal he in een vreemde stad op zoek naar trein en dan gaat het nog bijna mis:p achteraf lachen! Haha hopen dat je snel beter bent en je niet zieker wordt!

Have fun, dikke kusss Iris

• 25 September 2010 - 08:57

Ray:

gaaf hoor allemaal, ik ben jaloers.....

have fun

• 25 September 2010 - 09:02

Priscilla:

Heej Katink,

Leuk om je verhalen te lezen! Wat een gedoe allemaal zeg met die trein, maar gelukkig hebben jullie het gehaald ;)
    Veel plezier verder en ik wacht weer op je volgende verhaal!

xxx

• 25 September 2010 - 09:55

Suus:

Lieffiee!
    Hopelijk knappen jullie allebei snel op! Maakt de reis nog leuker!!
    Have fun in Italie!
    Kus x.

• 25 September 2010 - 13:41

Korry De Ruiter:

Geweldig, wat zien jullie veel, echt een Wereldreis in 't klein! Die Hostels zijn best leuk, er zitten vaak hele goeie bij, mijn vriendin heeft zelfs in gemengde kamers geslapen, al hingen er soms wel sterke luchtjes! Ik zal proberren om julie te volgen als ik in Canada zit. Morgen vlieg ik al, dus ben al reisklaar. Doei meiden, veel plezier, hoop dat het beter gaat met de verkoudheid. groetjes+liefs, Korry

• 26 September 2010 - 11:32

Jan En Len:

Hoi,
    n verkoudheidje en keelpijn hoort er vaak bij op zo´n reis!Dat hoor je vaak. Maar n leuke trip en nu op naar warme oorden, heerlijk in de zon. VP verder x

• 26 September 2010 - 17:02

Sammerson:

hahahaha lekker rennen :P sportief hoor maarja hoop dat het al een stuk beter met je gaat en zoals ik kan lezen heb je het wel naar je zin ook lekker weer toe maar vindt wel raar dat ze geen of weinig engels praten daar maarja kan niet w8en op je volgende verhaal :D grt sam

• 26 September 2010 - 19:05

Anita:

Hi Katinka - It's great to travel with you through your blog! Finally had a minute to read it and I can just imagine all the different experiences that you two are having through your writing. I'm learning some new dutch words I never knew too... ;-) Nice pics, keep them rolling in. Sorry to hear you were a bit under the weather this last week. Hope by the time your on the coast in Italy for your b-day you're ready to party again! Have fun and see you in Spijkenessen in October. Luv, Anita

• 27 September 2010 - 04:51

Rob:

Het wordt zo te lezen al een mooie trip! Nu lekker naar het warme zuiden:D! Veel plezier nog!
    Kuss

• 28 September 2010 - 09:51

Yvonne Van Dongen:

Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben, nog heel veel plezier en
    ook alvast gefeliciteerd

Yvonne & Ruud

• 29 September 2010 - 21:07

Jos:

Berichtje aan de volgers.... Hoi, gelukkig kregen we vandaag, woensdagochtend weer contact! Waren even ongerust omdat reacties op onze sms-jes uit
    bleven. Reden: lege gsm batterijen, geen wifi en andere stekkers nodig in Venetie! Maar ze zijn nu in Rome! Reisschema is aangepast. Zondag nachttrein Zagreb-Venetie; dinsdag op woensdag nachttrein naar Rome. De belevenissen van de twee binnenkort hier weer leesbaar!
    Jos Gubbi

• 01 Oktober 2010 - 15:55

Loes Gubbi:

hoi meiden, goed hoor al die ervaringen. Fantastisch hoe jullie telkens weer oplossingen vinden. Katinka: hele fijne verjaardag, maak er een bijzondere dag van. Wij, Dick en Loes denken aan je...liefs..en groetjes ook voor je vriendin.