First week - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

First week

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

18 September 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Zo daar is mijn eerste verhaaltje over de Europe Tour!! Op dit moment zijn we in Praag, Tsjechië. Onze trip begon maandag met een treinreis van zo'n 5 uur richting Hamburg.

Het zag er allemaal heel avontuurlijk uit op centraal station, twee meiden met een backpack en een tas aan de voorkant, zwaar was het wel. Een hele work- out is het dan ook om die tas in de trein boven je hoofd te tillen en dan op een rek te leggen, aangezien we twee keer moesten overstappen konden we dit lekker vaak doen!

In Hamburg was het hostel vlakbij het hotel, we hadden een twee persoonskamer geboekt, met eigen douche. Toen we de kamer binnen kwamen ( na 4 trappen, dat is ook echt zwaar!) zagen we dat een eigen douche in Hamburg betekend dat er een douchebak met gordijntje midden in de kamer staat!! Dat zag er echt erg raar uit!

Hamburg zelf was leuk, een echte havenstad. Minder leuk was dat Helen na de eerste avond meteen een soort voedselvergiftiging had! Gelukkig is dat na wat medicijnen weer over! Het hoogtepunt in Hamburg was de Reeperbahn, een hele straat met alleen maar erotiek shops en bioscopen en allemaal van die vrouwen op straat. Ik had gehoord dat het erg was maar dit overtrof toch wel mijn verwachting, zoiets is er niet in Nederland hoor! De tweede avond zaten we in een heel leuk tentje te eten toen mijn haar in de fik vloog! Gelukkig zie je het niet, maar stinken dat het deed!

Na Hamburg zijn we met de trein in 1,5u naar Berlijn gereisd. Daar hadden we geen hostel geboekt dus moesten we zoeken, dat doen we dus echt NIET meer! We hebben echt zooo lang met onze rugzak gelopen! Na 4 hostels geprobeerd te hebben zijn we uiteindelijk in de wijk Kreuzberg uitgekomen. Daar was een 8 pers. mixed room, haha nou wij waren de enige 2 meiden met twee Franse waarvan 1 ziek was, die lag constant te hoesten.

We lagen naast een jongen die ons vertelde dat hij op de vlucht was voor de politie ( wat gelukkig achteraf een grap was) dan was er nog 1 die we niet verstonden en 1 die wiet of iets op de kamer rookte. We hadden dus erg veel zin in die 2 nachten! Haha uiteindelijk hebben we de eerste nacht 3-4 uurtjes geslapen, de tweede was beter omdat er nog twee meiden.

In Berlijn was het wel leuk, we hebben een rondvaart gedaan, zijn naar het Anne Frank museum daar geweest en natuurlijk alle andere dingen zoals de Brandenburger Tor, de Dom, Reichstag, Bundestag, Kurfurstendam en natuurlijk Unter den Linden en de Hackerse markt afgelopen. Gister zijn we om 7.30 uit Berlijn vertrokken en om een uur of 4 's middags in Praag aangekomen.

We hadden even een station gemist dus we moesten weer terug naar de goede, haha die namen en taal is hier ook zo moeilijk! Haast niemand verstaat Engels, en we konden ook opeens niet meer met euro's betalen! Het pinnen van een bedrag van 2500 (kronen) was ook erg raar. We hebben weer een hele tijd met die rugzakken gelopen maar uiteindelijk het hostel gevonden waar we geboekt hadden.

Hier is echt echt SUPER! We zitten in een 8 persoons 'girls' room. Waar we maar met z'n 2tjes zijn, er is hier een zwembad, sauna, restaurant, club, gratis internet en een leuke bar! En dat voor 16 euro per nacht! Ik ben blij dat we hier 3 nachten blijven!

Gister hebben we ook een leuke groep ontmoet en gelijk een flink feestje gebouwd! Het is echt leuk om met mensen uit Canada, Amerika, Australië, Oostenrijk en Engeland te spreken (en te feesten)! Vandaag zijn we Praag ingegaan, Old Town. We hebben een kerk beklommen en konden toen over de stad uitkijken dat was echt mooi! Straks gaan we ook maar wat wassen want onze rugtassen beginnen wel een beetje te stinken al en we gaan natuurlijk nog even de sauna in!

Nu is iedereen weer een beetje op de hoogte;)! Ik hoop dat jullie de foto's ook kunnen zien! Next stop is Vienna! Liefs, Katinka
P.s: we zijn nog niet bruin hoor! Het weer is oké, maar niet echt warm!

• 18 September 2010 - 16:13

Jos:

Ha die twee! Zo, jullie alweer een landje verder op de reis dwars door Europa. Is die Mark uit Canada nu ook in Praag? Veel cultuur zien daar in Praag! de foto's komen dan later wel op de site, denk ik. Doei, veel plezier daar, paps

• 18 September 2010 - 16:44

Helen:

ooohhh jaaaaaa. we gaan helemaal los hier! haha.
    alleen we jammer dat er niet zo heel veel zon is he.. ;)

kusje,
    Het meisje dat nu naast je op de pc zit.

• 18 September 2010 - 16:49

Katinka:

Ik heb geprobeerd om er foto's op te zetten maar het is niet echt gelukt!

Misschien lukt het volgende week ergens!

Alvast bedankt voor jullie leuke recties!

x Katinka

• 18 September 2010 - 17:59

Ivanca:

Haai Kantink,
    Ja echt super verhaal! Hoe kan je haar nou ineens in de fik vliegen? Ik hoop dat je verder het ook leuk hebt!
    Kus Ivanca

• 18 September 2010 - 18:14

Lia:

Hoi Katinka,
    leuk en spannend hoor jullie reis. Richting turkye zal het wel warmer zijn. Belangrijkste is plezier, leuke contacten en wat van de wereld zien. Groetjes en fijne reis.

• 18 September 2010 - 18:23

Petra. Nagelkerke:

Hoi Katinka

Ik ben benieuwd hoe jullie het in Praag vinden.Gaaf hoor zo'n Europatour. Maar wie moet ons nu gezellig bedienen in het Berecafe??

De buren

• 18 September 2010 - 18:53

Ton:

Heey hallo
    Hier is iedereen naar de familiereunie,dus heb ik op mijn gemak en in alle rust jullie reisverslag kunnen lezen!!
    leuk,spannend en om te lachen!! have fun!
    ton

• 18 September 2010 - 19:30

Esmée :

Haai lieverd!

Yess!! Je hebt een bericht geschreven!! Maar eigenlijk wist ik al een hoop!

Het is echt heel leuk om te lezen hoeveel je op 1dag meemaakt! Hopelijk komen er nog veel van dat soort leuke dagen!!

Ik mis je wel heel erg!!

Doe voorzichtig en maak veel plezier!!

Dikke kus en knuffel!

X Es

• 19 September 2010 - 10:53

Lara:

Heey Katink!
    Super leuk om te lezen hoeveel je al mee hebt gemaakt en gezien in die paar daagjes! ;) Heel erg veel plezier nog komende weken!

X Laar

• 19 September 2010 - 13:22

Len:

Fijn dat de reis goed bevalt. Sprokkel genoeg logeeradresjes bij elkaar!
    Liefst in verre oorden; je
    weet nooit waar het goed voor is. Veel plezier verder.

• 20 September 2010 - 04:42

Rob:

Heey!

De eerste dagen een voedselvergiftiging en een stukje haar kwijt, ben benieuwd hoe jullie terugkomen;)!

Veel plezier weer!!
    Kuss

• 20 September 2010 - 11:01

Lennart:

Heel leuk om je reisverslag te lezen. Weer een groot avontuur!

Geniet er heel erg van met z'n tweeen. Ben benieuwd naar de andere verhalen. Hopelijk hebben jullie alleen maar positieve ervaringen.

Tot snel!

Dikke kus.

• 20 September 2010 - 19:32

Lidy Overschie:

Goed zo! Jullie hebben lef.Jan en ik hebben de steden, die jij nnu beschrijft ook bezocht. Daar is heel veel te beleven hè. En Praag is prachtig. Let op je geld, want er zijn dar veel zakkenrollers.
    Goede reis verder en zorg dat jullie voldoendenrust krijgen bij al het gesjouw en plezier.
    Lidy

• 20 September 2010 - 20:26

Merel Van Lente:

Wooow Tinkie! Echt heel leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan! Heel erg leuk, heel erg jaloers;), nou veel plezier nog en ben benieuwd naar je volgende verhaal! Lfs X je (oud)-collegaatje (ik dacht laat ik geen anonieme lezer zijn;) have fun:)

• 20 September 2010 - 20:33

Tomas:

Heey kale:)

Leuk om die verhalen te lezen, Ga je nog de musea in?

ik heb een dikke wang omdat me verstandskies is getrokken had pijnstillers en antibiotica maar het is nu al minder geworden is alleen nog een beetje aan het drukken aan de binnenkant.

Viel spass in de tour verder:)

x tom

• 21 September 2010 - 10:03

R.dongen15@upcmail.n:

Hoi , Hier ruud en yvonne net thuis van het eiland sicillie,je weet wel maffioso,ruig en vuil landje lijkt 1 groot afrikaans dorp,rijden met auto in Palermo is spotten met je leven ,we praten een keer bij als je terug bent ,veel plezier en veel bekijken ,en pas op voor boze mannetjes.

Grt Yvonne & Ruud toi toi

• 22 September 2010 - 09:43

Robin:

Hey Katinka en Helen!

Leuk om jullie verhalen te lezen joh! Het hotel in Praag klinkt toch wel een stuk beter dan die in Berlijn :P En leuk dat jullie een groep hebben gevonden om mee te chillen :) Zijn jullie nog vaak uit geweest in Praag afgelopen dagen ;)?
    Fijne reis, ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!

x Robin

• 22 September 2010 - 11:36

Adrie (dagverz.):

Hoi Katinka en Helen, wat een leuk reisverslag en wat maken jullie veel mee. Wat ik ook leuk vind is dat je met zoveel veel mensen in contact komt.Je ziet er trouwens stoer uit zo met die rugzak van voor en achter.Wij missen je wel hoor!!Maar geniet maar lekker je heb er hard genoeg voor gewerkt.Pas goed op jezelf en nog veel plezier
    Lieve groeten van ons allemaal. Adrie

• 23 September 2010 - 23:17

Mark:

Hey Katinka what's your email? Mines Phillips.mark87@gmail.com

• 24 September 2010 - 16:01

Esther:

Leuk, leuk, leuk!!

Geniet er van, ik blijf je volgen!
    xx