Week three: Italian summer & Birthday - Reisverslag uit Rimini, Italië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu Week three: Italian summer & Birthday - Reisverslag uit Rimini, Italië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

Week three: Italian summer & Birthday

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

01 Oktober 2010 | Italië, Rimini

Yes ik ben weer helemaal beter! Helen trouwens ook! Sinds vorige week hebben we alweer twee nachttreinen gehad, veel regen gezien, in een 3* hotel geslapen, veel Italiaans ijs op en zijn we nu aan het genieten van het mooie weer!

Toen we in Zagreb aankwamen regende het dus echt hard! Sjee het leek wel Nederland daar! We hebben meteen een slaaptrein naar Venetië geboekt voor de volgende avond, zo konden we ook nog een extra stad bekijken namelijk Rome.

In Zagreb was het echt twee dagen regen! De eerste dag zijn we gaan wandelen in de stad maar er was vrij weinig aan met natte schoenen en sokken en weinig gezellige terrasjes. Uiteindelijk hebben we zelfs warme chocolademelk gedronken in een cafeetje!

Toen we weggingen was mijn paraplu natuurlijk weg, lekker! Mooi niet dat ik zonder paraplu wegging dus ik heb een andere vergelijkbare met de mijne gepakt, helaas viel die na een paar stappen half in elkaar waardoor ik de dag daarna( het was zondag en niks was open in de stad) met een soort ingestorte paraplu rondliep met een gat in de bovenkant, heerlijk droog dus, NOT!

Omdat het regende zijn we de tweede dag naar een museum geweest, een tentoonstelling van Ivan Faktor. Hele rare, vage beelden waren het en er was ook niemand te vinden in het museum. Een groot succes was het niet.

De eerste nachttrein was naar Venetië een reis van 7,5 uur op een stoel. Gelukkig zat er maar 1 man bij ons in de 6-persoonskabine dus konden we allemaal een beetje op twee stoelen liggen. Echte nachtrust hebben we niet gehad we werden om half 1, half 2 en half 5 gecontroleerd op tickets, paspoorten en sigaretten en alcohol. Heel fijn als een booskijkende controleur het licht aan doet en begint te schreeuwen tot je wakker bent.

We kwamen helemaal gebroken aan in Venetië dus! Gelukkig hadden we daar een 3* hotel! Het was wel jammer dat het hotel zo'n 35 minuten van de stad lag.

Het meest bizarre was, dat toen we bij het San Marco plein waren we enorme rijen mensen op een soort verhogingen zagen staan, wij dachten aanvankelijk dat het de rijen waren voor de kathedraal maar toen we dichterbij waren zagen we dat het hele plein onderwater stond! Echt niet normaal!

Alle terrasjes daar stonden onderwater, sommige winkeltjes waren dicht want er stond water, er waren super veel toeristen die op blote voeten door het enkel hoge water liepen, een heel apart gezicht! Wij natuurlijk ook stoer door dat water, wat mij na enkele minuten weer natte voeten op leverde. We zijn verder naar het Leonardo da Vinci museum geweest, en hebben natuurlijk echt Italiaans ijs op, de wooden bridge en de rialto bridge gezien en 's avonds met een boot terug.

De tweede dag begon voor ons echt de Italian Summer! Het was heerlijk warm, we hebben op aanraden van de hoteleigenaar een eilandjes trip rond Venetië gedaan, en dat was echt geweldig! We zijn naar het 'glas' eiland Murano geweest, glasblazen gezien en het glass museum. Daarna naar Burano met alle gekleurde huisjes die me erg aan Curaçao deden denken.

De volgende nachttrein was mogelijk nog erger dan de eerste. Aan het begin was het best relaxed, je kon de stoelen uitschuiven dus Helen en ik konden tegenover elkaar liggen en zelfs onze benen strekken, dat was al heel wat. Maar het was zo'n drukke trein, heel de tijd mensen in en uit die cabine, heel de tijd van stoel wisselen dan was er nog controle en door de warmte in die cabine kon je haast niet meer ademen. Ook moesten we eigenlijk nog 1 oog open houden om op onze tassen te letten want je weet maar nooit!

In Rome was het ook super! De eerste dag naar het Vaticaan geweest natuurlijk, leuk om zelf een keer onder dat balkon te staan en te zien wat je normaal alleen op tv ziet! Binnen was het ook echt indrukwekkend, heel erg groot ook. Later op de dag zijn we naar de Trevi fontein geweest, leuk om eens gezien te hebben en we hebben natuurlijk muntjes erin gegooid en wensen gedaan!

De tweede dag hebben we echt mega veel gelopen! De ochtend en middag hebben we besteed aan de Palatine Hill en het Colosseum, dat was echt zoo groot! Heerlijk om daar rond te lopen, genieten van de uitzichten en de zon. Verder zijn we door de dure winkelstraten gelopen (echt jammer dat we zo weinig in onze backpack kwijt kunnen:p!) langs verschillende piazza's met grote gebouwen en natuurlijk weer ijs gegeten!

En vandaag naar Rimini! Morgen ga ik daar mijn verjaardag vieren! Hoop dat het daar ook lekker weer is en dat de cocktails lekker smaken;)! Als jullie nog een verjaardagskaartje willen sturen naar mijn huis kan dat want ik ben toch pas 15 oktober thuis, haha!

Next stop-> Rimini (we zijn er al), Pisa, Livorno (boot naar Barcelona)

Groetjes, Katinka

• 01 Oktober 2010 - 20:31

Jan En Len:

Hoi net ons fotoboek van stedentrip Italie klaar (mei2009!) dus de foto´s en verhaaltjes komen ons bekend voor. Lekker op je verjaardag van de zon en de drankjes genieten en van ons alvast: HARTELIJK GEFELICITEERD

• 01 Oktober 2010 - 20:45

Betsy, Jos, Tomas:

Hoi Katinka, ontzettend fijne verjaardag daar in Rimini! GEFELICITEERD!!! Maak er een super gezellige dag van! We toasten er alvast op! Take care. Bye, mam, pap, Tomas.

• 02 Oktober 2010 - 04:52

Ruud De Buurman:

he katinca plus vriendin ,leuk joh al die regen ,en pas op met dat ijs ,als het regent is het overal shit ,nauw ik blijf je volgen ,en voor de verjaardag al vast gefelici,en die rode jaguar staat klaar als je thuiskomt,grt ruud en yvonne

• 02 Oktober 2010 - 06:44

Gertjan:

Congrats en geniet!

• 02 Oktober 2010 - 08:57

Leny Gubbi:

Dat wil ik ook wel eens, mijn verjaardag vieren in Rimini! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag van Leny, Rogier en Betsy, geniet van deze dag en de verdere reis

• 02 Oktober 2010 - 09:09

Loes En Dick:

we hebben je al gefeliciteerd gisteren, zojuist via sms en doen het gewoon nu nog een keer fijne dag, wat een tempo hebben jullie zeg. Zo zie je veel..veel plezier, loes en dick

• 02 Oktober 2010 - 09:12

Suus:

Jarige Job!

Hopelijk had je mn sms iets na 12e ontvangen en anders via deze weg.. Gefeliciteeerdd!! Heerlijk om voor de 2e keer je verjaardag in het buitenland te mogen vieren!!
    Zo te lezen hebben jullie het nog steeds goed naar je zin op de nachttreinen na dan ;)
    Het strandseizoen is voor mij definitief afgelopen dus ik heb weer alle tijd als je terug bent!!
    Geniet er nog van!

Dikke kus x.

• 02 Oktober 2010 - 09:57

Lennart:

Nou je hebt iedergeval weer genoeg meegemaakt. Ik hoop idd dat het vandaag lekker weer is.
    Geniet ervan vandaag. Drink er eentje van mij.
    En niet te vergeten natuurlijk. HARTELIJKE GEFELICITEERD!!! Ook namens Anita. Tjuus!!

• 02 Oktober 2010 - 10:43

Brigitta En Ton:

Hoi Katinka
    GEFELICITEERD met je verjaardag!!!
    Jullie maken genoeg mee zo te lezen , haha.
    Geniet ervan !!
    GR Brigitta en Ton

• 02 Oktober 2010 - 10:47

Desi:

Hai meissie,
    Leuk je berichtjes te lezen. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag... Dikke kus!!!

• 02 Oktober 2010 - 11:20

Ray:

gefeli xx

• 02 Oktober 2010 - 12:33

Kelly:

he lieverd!

GEFELICITEERD!!

je schrijft zo leuk!..leuk om te lezen!..wens je nog heel veel plezier gubbie!!

dikke kus kelly

• 02 Oktober 2010 - 17:33

Anita, Mike & Tasja:

Happy Birthday from all of us in California! It is really fun to experience your adventures with you from afar... night trains, museums, etc. Pls keep sharing ;-)
    I hope you enjoyed your day today in Rimini and are still out celebrating tonight. Take care and say hi to your friend, Helen too.
    See you soon! xoxo

• 02 Oktober 2010 - 17:44

Kees En Petra:

Hoi Katinka,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De borrel hebben we nog tegoed begreep ik van je vader. Fijne vakantie nog. Groetjes, Kees en Petra

• 03 Oktober 2010 - 15:46

Jarig:

Hoi Katinka,

hoop dat je gisteren mijn verjaardagssmsje hebt gekregen. Leuk je reisverhaal, hoop dat je nu eindelijk wat stabiel mooi weer krijgt.

Groetjes,
    Lia

• 04 Oktober 2010 - 04:45

Rob:

Leuk om weer wat foto's te zien van je mooie trip. Als het goed is heb je bij de trevi fontein een wens gedaan naar lekker weer voor de rest van je trip(?!), dus dan moet het goedkomen toch! Als je ben bijgekomen van je verjaardag vieren weer veel succes met die tas meeslepen! XXX

• 05 Oktober 2010 - 13:13

Priscilla:

Oeps... ik ben een beetje te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Veel plezier verder!
    xx

• 06 Oktober 2010 - 06:27

Mam:

Hoi,jullie hebben Barcelona bereikt! Per boot nog wel, nou eindelijk op naar het mooie weer.Flink zeeziek geweest natuurlijk? Waarschijnlijk wel een beetje slaap gepakt want er zal weinig te doen zijn op zo'n boot.Nou nu je spaanse woordenschat opgraven. Jullie zijn uiteraard nu in alle talen thuis? Alleen het frans nog niet gehad geloof ik.Hoe is het met het eten, de 4 P's komen erg vaak op het bord voorbij he?Je vraagt niet voor niks of er bij thuiskomst "gezonde"dingen in de koelkast liggen.Nee hoor.... als het maar allemaal te eten is, en je er niet ziek van ben.Nou doe mr.Gaudi de groeten van me.
    mam

• 06 Oktober 2010 - 14:36

Nanda:

Hey Katink

Ik net terug van vakantie en heb net je blog zitten lezen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe het gaat daar. Supermooi hoor, ik had er graag bij geweest. Geniet nog lekker van het laatste deel van je reis. In Spanje is het helemaal prima op dit moment hoor, dus je zal met een lekker kleurtje terug komen.

Dikke kus Nanda

• 06 Oktober 2010 - 18:49

Oma:

Hallo Katinka, nou ik heb je verhalen gelezen en heel erg gelachen! Wel spannend allemaal zeg. Nu nog even Spanje door en dan volgende week vrijdag weer naar huis. ik ben heel blij als je dan weer gauw zie. Nou, nog veel plezier en de groetjes. Oma Broersen