" Lente in Chatel, daarna Australië " - Reisverslag uit Châtel, Frankrijk van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu " Lente in Chatel, daarna Australië " - Reisverslag uit Châtel, Frankrijk van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

" Lente in Chatel, daarna Australië "

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

04 Maart 2012 | Frankrijk, Châtel

Officieel begint de lente pas op 30 maart maar hier in Chatel is hij al begonnen met temperaturen van 23 tot 29 graden afgelopen week! Het is al een tijdje geleden sinds mijn laatste verhaal, door de voorjaarsvakanties ben ik er niet aan toegekomen. Ik loop volgens collega's al rond met een ware "goggle face" dus de zonnige voorjaarsvakantie ben ik in ieder geval goed doorgekomen.

Die vakantie betekent trouwens hier; Bomvol hotel en al drie weken met twee shifts werken. Dat is zoals afgelopen vrijdag om 17u de eerste shift (mensen die vertrekken) tot 18u, dan de volgende en dan om half 8 nog eentje zodat je aan het einde van de avond 140 man bediend hebt. De bussen zijn ook lekker druk, je word helemaal geplet met je ski's in je handen. De kinderen rennen door het hotel en over de straten (die nu zelfs door verkeersregelaars worden geregeld) en er is veel te doen in het dorp.

Maar er zijn ook veel leuke dingen naast het werken gebeurd hier hoor! De gasten zijn allemaal super tevreden over het verblijf, dat is erg leuk om te horen. Ik ben al twee keer gaan snowboarden (niet dat het al een groot succes is, want ik ben blij als ik kan blijven staan) de buren uit Spijkenisse zijn op vakantie geweest in het skigebied hier dus we hebben met z'n 6e een leuke tocht gemaakt met een heerlijke "Nederlandse" lunch (erwtensoep en broodje knakworst:) in hun appartement op de piste. Er zijn ook weer leuke thema feestjes geweest zoals Carnaval, Swinging 60's en de Schooldisco. Verder hebben we dus lekker in de zon gelegen en wordt er in korte broek geskied! Deze week kreeg ik ook nog eens een super vet voorjaarspakket opgestuurd door mijn vriendinnetje Nanda, heerlijke Nederlandse snoepjes als chocolade en drop, nieuwe tijdschriften om te lezen, een boek over New York waar we samen zijn geweest, lekkere maskertjes en nog veel meer! Super lief!

Een leuk nieuwtje is ook dat Jelle en ik hebben onze nieuwe reis voor na Chatel hebben vastgelegd! 21 april vertrekken we voor vier maanden naar de andere kant van de wereld, wel te verstaan Australië! Yeeh weer een nieuw avontuur! We vliegen op Sydney en zullen vanaf daar een rondreis gaan maken langs oa. de oostkust. Op de terugreis half augustus maken we nog een tussenstop in Thailand om daar een weekje uit te rusten en rond te kijken. We hebben al een membership aangevraagd en gaan meedoen met het Wwoofing Program in Australië. Dit staat voor Willing Workers om Organic Farms, het doel is dan dat je voor 2 tot 6 uurtjes per dag op een boerderij werkt en daar in ruil voor krijg je een slaapplaats en maaltijden. Mij lijkt het super leuk, beetje grasmaaien, koeien,geiten,paarden verzorgen dat soort dingen! Dus ik ben benieuwd en heb er al erg veel zin in! Dit betekent wel dat de laatste weken in Chatel zijn ingegaan, nog ongeveer 5 weken, maar daar kijk ik ook nog naar uit; skiën in de zon! En natuurlijk komen mijn ouders en broertje me volgende week opzoeken, woehoeww!

Zo nu is iedereen weer op de hoogte!

Liefs,
Katinka

  • 04 Maart 2012 - 07:54

    Gertjan:

    Wat een leuke vooruitzichten! Leer je wel op je handen lopen? Is wel handig in Australië .....Veel plezier nog met alle bezoekers en kijk uit voor lawines.....

  • 04 Maart 2012 - 09:17

    Christa Breevaart:

    Hoi meisje!!
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. En dan ook nog een nieuw avontuur....ooooo ik ben zo jaloers!!!
    Ik hoop dat je je verslagen daar ook blijft volhouden. Ik lees ze met veel plezier.

    Groetjes, ook aan Jelle!
    Christa.

  • 04 Maart 2012 - 09:26

    Nanda:

    Hey Katink!
    Leuk dat je weer een verhaaltje gepost hebt! Lente in de Alpen, ik had het al van meerdere mensen gehoord die geskied hebben. Hopen dat de sneeuw goed blijft de komende weken! Goed om te horen dat het aftellen kan beginnen. Ik heb het al gechecked: 2wk in NL/België voordat je weer op reis gaat. :-S Maar echt een supervette reis weer, 4 maanden ook! Ik zie alleen nog niet helemaal voor me je een schaap staat te scheren, haha. Die reis gaat vast mooie hilarische momenten opleveren :)
    Ik ben blij dat je m'n pakket leuk vindt! Geniet ervan en veel plezier met je ouders en broertje!
    Dikke kus!

  • 04 Maart 2012 - 09:53

    Karin:

    Heee Katinka!

    Vet dat je naar Australië gaat! Ik ben destijds ook 4 maanden geweest en de tijd vliegt daar voorbij hoor :)
    Jullie gaan het echt hartstikke leuk hebben. Ik heb gelijk ook nog eens naar dat wwoofen gekeken want ik heb mijn werkvisa daar al gebruikt. Je hebt m'n reiskriebels weer aangewakkerd met je verhaal ;)
    Erg leuk je reisverslag ook weer en veel plezier nog in Chatel.

    Groetjes, Karin

  • 04 Maart 2012 - 10:42

    Loes En Dick :

    Wat een plannen en ervaringen..en allemaal positief. Geweldig.
    Leuk verslag, zie het allemaal voor me. Gezellig dat Betsy, Jos en Tomas langskomen.
    Badkleding mee. Succes en hartelijke groet van Loes en Dick

  • 04 Maart 2012 - 10:53

    Loes En Dick:

    Wat een avonturen en leuke feesten en er komt nog meer aan....geweldig.
    Leuk om te lezen en ook het bezoek van Jos, Betsy en Tomas. Bikini en korte broek mee.
    Een buurman is net terug uit Zwitserland, die ging heel vroeg skiën want anders was het veel te heet.
    Heel bijzonder. Succes en hartelijke groet Loes en Dick

  • 04 Maart 2012 - 11:08

    Kim:

    leuk verhaal meid :) super veel plezier in australia. goed insmeren ;) liefs kim

  • 04 Maart 2012 - 17:50

    Helen:

    Ik kan echt niet geloven dat jij maar blijft reizen! Ben echt waanzinnig jaloers hoor, haha.
    Australie, 4 maanden! Kom je nog wel thuis vanuit Chatel?

    Groetjes,
    Helen

  • 04 Maart 2012 - 19:56

    Anja Peekstok:

    Wauw, wat een heerlijk verhaal. En daarna gewoon door naar Australie!! Echt te gek man! Geniet er heerlijk van en hopelijk volgen er ook mooie verhalen uit Australie.
    En anders zien we tussendoor nog wat foto's op facebook langskomen.

    Groetjes Anja

  • 05 Maart 2012 - 12:11

    Betsy:

    Leuk hoor zoveel van de wereld zien! Alleen jammer dat je dan nog weer 4 maanden "ver"weg bent, moet ik het nog langer met alleen de telefoon doen. Of ik kom "gewoon" langs op de koffie?
    Mam

  • 05 Maart 2012 - 12:56

    Coby En Theo:

    Hoi
    De grootste drukte is toch wel voorbij doordat de voorjaars vakantie over is?
    Genieten jullie nog maar van de laatste weken daar in Chatel en dan op naar het volgende avontuur.
    Dit is ook een andere kant dat je ipv mensen de dieren gaat verzorgen.
    Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katinka

Het nieuwe avontuur gaat voor ons beginnen in Zuid- Amerika!!

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 52670

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 27 Maart 2015

Rondreis Zuid-Amerika

21 April 2012 - 13 Augustus 2012

Rondreis Australië

11 December 2011 - 15 April 2012

Wintersportseizoen 2011-2012

22 Mei 2011 - 12 Juni 2011

New York

12 December 2010 - 01 Mei 2011

Wintersportseizoen 2010-2011

13 September 2010 - 15 Oktober 2010

Europa Tour 2010

Landen bezocht: