"Sydney Here We Come" - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu "Sydney Here We Come" - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

"Sydney Here We Come"

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

19 April 2012 | Nederland, Spijkenisse

Jaaaaa zaterdag is het zover!! Jelle en ik gaan beginnen aan de reis naar de andere kant van de wereld! Na 5 maanden 6 dagen per week te werken in de sneeuw is het weer tijd voor iets anders. We gaan de komende 4 maanden Australië verkennen met een camper. Ook nemen we deel aan het WWOOFING Program. Dit staat voor Willing Workers On Organic Farms. Tijdens onze reis zullen we boerderijen aandoen om daar te werken. Het is wel een soort van vrijwilligers werk omdat je geen geld verdient. Het is de bedoeling dat je meewerkt met het gezin en zij geven daar dan een slaapplek en maaltijden voor terug. Er doen alleen organische boerderijen mee die vaak hun eigen energie opwekken en alleen met eigen producten werken. Er zijn heel veel verschillende boerderijen, met dieren, fruitplantages, koffiebonenplantages en ook veel langs de zee. Je kunt zelf contact opnemen met deze boerderijen en vragen of zij hulp nodig hebben bij een project. Wij hebben genoeg tijd dus we zullen zien waar we kunnen helpen.

Deze week hebben we de laatste spullen ingekocht en ons voorbereid op de reis. Omdat we op de terugweg ook nog een week in Bangkok zullen verblijven moesten we nog even de nodige injecties halen. Gelukkig ben ik dit keer niet flauwgevallen bij de drie injecties voor buiktyfus, hepatitis etc.!

Zaterdag zullen we om 14 uur vliegen vanaf Schiphol en maandag komen we aan in Sydney. Wat?! MAANDAG?! Ja maandag, wij doen gewoon lekker drie dagen over de vliegreis! We vliegen met China Airlines en die houden van tussenstops in de omgeving van China…nee dat zal niet, we zullen moeten stoppen om te tanken en controles en weet ik veel wat. Dat betekent dat wij eerst bijna 12 uur naar Bangkok vliegen, er dan 3 uur uit moeten, vervolgens doorvliegen naar Taipei in nog eens 4 uur, dan stoppen we voor 10 (!!) uur gelukkig zijn ze aardig en mogen we gratis naar een hotelkamer om te slapen en te douchen, en dan gaan we nog 9 uur vliegen naar Sydney waar we maandag om 15uur aankomen. Dat gaat echt de langste vliegreis ever worden! Gelukkig is mijn beste vriend in Sydney, is het daar 25 graden, zijn er stranden dichtbij en hebben wij een hele week in deze wereldstad om bij te komen en uit te rusten van de vlucht. Daarna halen we onze camper op en gaat de reis beginnen…

Via mijn blog zal ik proberen jullie wat op de hoogte te houden van de belevenissen daar, maar ik heb nog geen idee hoe vaak ik beschikking heb over internet.

Groetjes,
Katinka (& Jelle)

  • 19 April 2012 - 21:15

    Dick En Loes:

    Jeetje wat gaat het toch allemaal snel. Heb het idee dat jullie net terug zijn uit de sneeuw.
    Het klinkt allemaal goed en prima voorbereid. Lange reis, heel bijzonder. Ach, jullie zijn (nog)
    jong. Later zelf een organic farm? is big business...Veel plezier, goede reis, zullen vooraf nog proberen te bellen. Groetjes Loes en Dick

  • 19 April 2012 - 21:24

    Gertjan:

    Inderdaad, wat gaat het allemaal vlug, behalve die reis,dan! Wij reizen zelf veel binnen NL, maar dat is niets vergeleken met jullie onderneming naar de andere kant van de wereldbol! Goede reis, succes met de uitvoering van alle plannen!

  • 20 April 2012 - 02:54

    Ray:

    Tjonge jonge jonge, wat ben ik toch jaloers op jou. Als ik het nog 1 keer over mocht doen, zou ik absoluut hetzelfde gedaan hebben. Door omstandigheden slaap ik de laatste tijd iets minder (understatement) dus kon even voor een episteltje aan jou gaan zitten, tijd genoeg hahaha. Ben jij wel van plan om ooit een vaste baan te gaan nemen hier in NL, of gaan we zo tot je 65e aanrommelen ;-))?
    Ik vind het helemaal te gek wat je allemaal de afgelopen tijd hebt gedaan, maar er is niet al te veel rekening gehouden met je favo RPM-beul. Bets komt bijna ook niet meer, dus ben er ondertussen uit 1 familie 2 kwijt in mijn les. Ik beloof dat ik het de komende 5 maanden nog door de vingers zal zien, maar daarna is het klaar....... Heel veel plezier met je geitewollensokkenreis, klinkt heel avontuurlijk. Pas goed op jezelf, en Jelle pas ook goed haar anders zwaait er wat. Dikke knuf Ray

  • 20 April 2012 - 08:36

    Ruud-yvonne V Dongen:

    katinka en Jelle,
    een hele goede lang vliegreis gewenst en heel veel kijk- en werk plezier, zal wel lukken, jullie hebben al zo veel verschillen dingen gedaan.
    Ik vind het helemaal te gek wat jullie steeds maar ondernemen, nu kan het nog, geniet ervan.
    Yvonne

  • 20 April 2012 - 08:48

    Christiaan,kristien:

    We wensen jullie een uitdagende toffe verrassende reis.

  • 20 April 2012 - 10:57

    Ivanca:

    Zo zo katink weer een hele reis dus.
    Ik had graag nog met je afgesproken voordat je weer weg zou gaan. Maar dat is er niet echt van gekomen. Ik denk dat je misschien al mee hebt gekregen dat ik nu pfeiffer heb. Dus veel energie heb ik niet en dan heb ik ook nog toetsweek. Heerlijke combo weer ;)

    Heel veel plezier in Australië! en ik zal je volgen via je blog ;)

    Groetjes Ivanca

  • 20 April 2012 - 12:27

    Anja P:

    Klinkt helemaal goed!
    Veel succes met de vliegreis, en veel plezier in Sydney! Geniet ervan.
    Groetjes Anja

  • 20 April 2012 - 16:00

    Sanne V.:

    Succes!!

  • 21 April 2012 - 07:11

    Leny Gubbi:

    Je bent misschien al onderweg naar het vliegveld met veel bagage. ik wens jou en Jelle een mooie tijd met prachtige ervaringen. Fijn dat we via jouw blog op de hoogte kunnen blijven.
    Liefs, Leny

  • 01 Mei 2012 - 16:58

    Len:

    Hallo Katinka en Jelle,

    Gelukkig hebben jullie daar al een serieus en verstandig iemand uit Holland ontmoet, die jullie een beetje wegwijs kan maken daar in Sydney! Mooi is het daar he! Zeker ook die wandeling over de rotsen langs de kust. Nog veel plezier de rest van de reis en geniet van al dat mooie wat nog gaat komen. x x
    Jan en Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katinka

Het nieuwe avontuur gaat voor ons beginnen in Zuid- Amerika!!

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 52660

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 27 Maart 2015

Rondreis Zuid-Amerika

21 April 2012 - 13 Augustus 2012

Rondreis Australië

11 December 2011 - 15 April 2012

Wintersportseizoen 2011-2012

22 Mei 2011 - 12 Juni 2011

New York

12 December 2010 - 01 Mei 2011

Wintersportseizoen 2010-2011

13 September 2010 - 15 Oktober 2010

Europa Tour 2010

Landen bezocht: