" Wwoofing en Jelle's verjaardag in Australie is " - Reisverslag uit Cairns, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu " Wwoofing en Jelle's verjaardag in Australie is " - Reisverslag uit Cairns, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

" Wwoofing en Jelle's verjaardag in Australie is "

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

10 Juni 2012 | Australië, Cairns

- Jelle die 30 is gewordennn!! (De rimpels worden eigenlijk alleen maar minder door dit relaxte leven, haha!)
- Een hele leuke verjaardag op een boot met een tour naar het Great Barrier Reef!
- Naast een schildpad zwemmen!
- Een skydive cadeau krijgen die hij lekker alleen gaat doen ;) (te hoog voor mij!)
- Nederland - Denemarken kijken met nog 40 Nederlanders om 2 uur 's nachts!
- Een wwoofing doen op een aardappelboerderij in de Tablelands
- Een unieke ervaring op de boerderij met echte Australiers
- Heerlijk eten, zoals de Australische specialiteit "Anzac cookies" en de echte "Vegemite" op je boterham (heel wat minder lekker!!)
- Jelle die een boom helpt afzagen en een irrigatiesysteem aanlegt in de "potato paddocks"
- Katinka die heel veel huishoudklusjes moet doen (mam ben heeeeel blij dat jij altijd ramen zeemt!)
- Een leuke Japanse jongen leren kennen die door zijn bedrijf op woofing wordt gestuurd om Engels te leren!
- Vandaag bijkomen van het feest gisteren in je bikini aan het zwembad :)

Na een tijdje in de woestijn en het regenwoud verkent te hebben zijn we naar de Oostkust gegaan. Heel erg balen dat precies toen wij daar aankwamen de regentijd nog besloot door te zetten (volgens Australiers de eerste keer sinds 20 jaar dat er zoveel regen valt..lekker!) dit betekende dat we voor een "floodway" kwamen te staan waar onze camper dus niet doorheen kon. Yeeh weer een uur omrijden. Uiteindelijk aangekomen in het regenwoud was het zeker de moeite waard! Het Daintree Rainforest was erg interessant! We hebben nog wat meer wilde dieren gezien zoals krokodillen en baby's daarvan, een boomslag (echt heel erg iewlll!) de weinig voorkomende Cassowaries en ook zelfs nog wilde zwijnen en Green Tree Frogs (in de wc!! ook een leuke plek om je rot te schrikken!) Het strand van Cape Tribulation was ook erg mooi, we konden alleen niet zwemmen vanwege het weer. Na een paar dagen regen in Cairns bedachten we om meer het binnenland in te gaan naar de prachtige Tablelands met heel veel watervallen. Na even zoeken kwamen we uit bij een Australische familie die een aardappelboerderij bezat. We ontmoette daar een andere wwoofer die er al een maand bezig was. Een super leuke Japanse jongen die door zijn bedrijf naar Australie was gestuurd om Engels te leren (Dat is pas een leuke uitdaging). De familie bestond uit de ouders waar wij dan verbleven in een tweede huisje op de boerderij (super chill om eens in een tweepersoonsbed te slapen na 6 weken camper!) en 5 zonen die allemaal al ouder als Jelle waren. Eentje woonde in weer een ander huis met zijn vrouw ook op de boerderij en daar heeft Jelle vaak mee gewerkt. Het was echt een unieke ervaring om dit eens mee te maken, we werden echt deel van de familie en onze host kon erg goed koken! We willen binnenkort nog wel eens kijken voor een wwoofing ergens.

Jelle's verjaardag was ook echt een super dag! Terug in Cairns is het nu wel lekker weer en hebben we een "Ocean Freedom" cruise geboekt. Deze dagtour was op een boot naar het Great Barrier Reef. Echt superrr om te zien, na een uur varen konden we gaan snorkelen en gingen wij een duik doen met z'n tweeen en een instructeur. Ik vond het wel weer even spannend maar gelukkig ging alles goed behalve dat ik natuurlijk weer mijn been openhaal aan het koraal waar je niet aan mocht komen! We hebben ook 2 keer een "glassbottum" tour gedaan met een speciale boot waar je dan de zeebodem kan bekijken. Het snorkelen was ook erg leuk, we hebben Nemo gezien en we hebben een rog gezien en er kwam zelfs een schildpad naast ons zwemmen! Dat was echt zoooo vet!! Na die tour heeft Jelle mij getrakteerd in een Australisch restaurant en zijn we vervolgens naar een bar gegaan waar Nederland uitgezonden werd. Bij ons was dit pas om 2 uur 's nachts maar toen waren er wel een stuk of 40 Nederlanders dus dat was leuk! Uiteindelijk waren we pas om half 6 thuis dus het was zeer geslagd! Vanaf morgen gaan we verder de Oostkust af om te beginnen naar Mission Beach waar Jelle waarschijnlijk zijn Skydive gaat doen :)! Ben benieuwd!

Foto's lukken helaas niet bij dit bericht! Die moeten nog op de computer en de onderwatercamera moet nog ontwikkeld worden!

Alvast veel plezier met de andere wedtrijden van Nederland! Ik hoop dat die beter gaan!

Liefs,
Katinka & Jelle

• 10 Juni 2012 - 07:42

Loes En Dick:

Leuk weer een stukje mee te maken van jullie trip. Spannende activiteiten. Wij zijn nu een week terug van 3 weken Frankrijk. Gisteren weer even in Delft kleinzoon Hidde bezocht. Hij groeit goed en met Barbara gaat het ook elke dag weer wat beter. Heerlijk om te zien. Erik is volgende week vrij, de kraamverzorgster is weg, dus lekker genieten met zijn drietjes. Ondanks het slaaptekort, maar dat hoort erbij. En ik werk sinds een week niet meer, dus begin elke dag heel relaxed. Liefs Loes en Dick

• 10 Juni 2012 - 07:46

Esmée:

Haai!!

Wat een super verjaardag voor Jelle! Zo willen we allemaal wel 30 worden denk ik ;) Ben benieuwd wat hij van de skidive vindt!
    Ook top dat het wwoofen zo'n leuke ervaring is geweest. En zwemmen naast een schilpad en baby krokodillen zien, WOW!

Geniet er echt dubbel en dwars van, want hier in NL is het weer slecht, NL heeft gister verloren zoals je hebt kunnen zien midden in de nacht haha en ik ben keihard bezig met al mn verslagen en tentamens.

Zonse vandaag! xxies

• 10 Juni 2012 - 10:00

Kees En Petra:

Hoi Katinka en Jelle. Leuk om jullie reisverslag te lezen. We benijden jullie wel om zo'n mooie trip. Het roept bij ons wel weer goed en mooie herinneringen op van onze eigen reis. Great Barrier Reaf is echt adembenemend mooi. Ik heb er zelf ook gedoken; echt te gekke ervaring.
    Jelle, jij nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe is dat nou om zo ver van huis jarig te zijn?
    Gisteren hebben we Jos en Bets nog een lift gegeven naar de metro. Ze liepen zo te zeulen met hun koffers; dus hebben we alles in de Sirion gepropt.
    We wensen jullie nog veel plezier met jullie resterende tijd in Australie. Als jullie nog in de buurt van Brisbane komen kunnen jullie bij mijn broer Wim langs gaan. Die woont ca 25 km landinwaards in Eatons Hill. Zal die vast leuk vinden.

Groetjes Kees en Petra

• 10 Juni 2012 - 10:42

Susanne:

In 1 woord superrr!!! Jullie hebben het helemaal goed zo te lezen!! Ik kan niet wachten om al je verhalen te horen! Geniet er nog heel veel van X

• 11 Juni 2012 - 06:55

Christiaan,kristien,:

He Jelle en Katinka,we wensen Jelle een late gelukkige verjaardag,Wat moet dat allemaal vreselijk spannend zijn als ik die verhalen lees,geniet er van en we horen later wel live jullie reisverhalen.Doeiiiiiiiiii.

• 11 Juni 2012 - 08:40

Leny Gubbi:

Jelle, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Katinka ook natuurlijk! Wat een geweldige avonturen beleven jullie. En Australiërs zijn heel gastvrij zo te lezen.
    Ik was vorige week jarig, maar niet veel aan gedaan vanwege Rogier. Hij is vrijdag opgenomen in het UMC in Utrecht vanwege alle problemen. Hij zal daar nog wel een paar weken zijn.
    Gisteravond (voor mijn verjaardag) met Anita en Lennart gegeten in Amersfoort in een (soort) Marokkaans restaurant. Was lekker en gezellig. Gelukkig weer eens mooi weer. Vandaag maandag weer regen (hebben we hier ook!)
    Groetjes, Leny

• 11 Juni 2012 - 18:25

Bert Van Bogaert:

Gelukkige verjaardag nog he Jelleke!! Welcome to the club.
    Dit avontuur zal wel heel leuk zijn zo te lezen.
    Ik weet niet of je het belgisch voetbal nog gevolgd hebt maar de grootste ploeg van het Waasland speelt volgend jaar in 1e klasse :o)
    1e match is naar club, 2e match thuis tegen KVM en 3e match naar Standard. Met 0 op 9 is het seizoen nog niet verloren awa.

Doe het nog wat goed daar en voorzichtig op de baan he Jelle
    Gr

• 14 Juni 2012 - 08:32

Rob:

Leuk verhaal! Goed om te lezen dat jullie t naar je zin hebben tijdens de trip, dat weet ik wat me nog te wachten staat;)
    Veel plezier met verder karren en Jelle veel plezier met de Skydive, echt super!