" Rondreizen in Australië met een camper is..." - Reisverslag uit Cairns, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu " Rondreizen in Australië met een camper is..." - Reisverslag uit Cairns, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

" Rondreizen in Australië met een camper is..."

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

25 Mei 2012 | Australië, Cairns

- Links rijden!! Wow dat was wel even wennen voor Jelle!
- Zelf kunnen bepalen waar en wanneer we ergens heen willen, heerlijk die vrijheid van het reizen
- In 4 weken bijna 7000km rijden
- Elke dag zoeken naar goedkope of gratis campingplaatsen
- Zelf een mooie route bepalen vanuit Sydney, naar de blue Mountains, Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide, Copper Peddy, Alice Springs en dan richting Cairns om de oostkust langs te gaan
- Veeeel in de woestijn rijden waar niet veel te zien is
- Haast geen inet, tv, radio en telefoonbereik hebben (wel lekker rustig!)
- Voor het eerst wilde kangaroo's en koala's op 2 meter afstand zien!
- Zonsondergang op het mooiste strand ever en dan nog een stuk of 10 dolfijnen uit het water zien springen!
- Erg schrikken van de beesten langs de weg en vooral de dode dieren die er liggen
- wild kamperen tussen de kangaroo's en koeien, en lekker wildplassen overal!

Zo mijn verhaaltje heeft even op zich laten wachten, vooral door het gebrek aan bereik in de woestijn! We zijn nu al vier weken op weg met ons groen, paarse campertje vanuit Sydney en het bevalt erg goed!

We hebben de route gekozen van de Blue Mountains (waar we een leuke bushwalk deden) naar de Great Ocean Road (was erg mooi, leuk om de 12 apostelen waar er nog maar 7 van zijn te zien) en vervolgens richting Melbourne langs The Grampians National park (waar we een bushwalking deden in de Australische Grand Canyon en ik bijna op een slang stapte die Jelle niet had gezien!)

Melbourne is ook een erg leuke stad, heel anders als Sydney! Jelle kreeg het nog even benauwd omdat de gloednieuwe TomTom (die hij in Sydney had gekocht omdat we er daar achter kwamen dat het scherm van zijn eigen TomTom in het vliegtuig was gebroken) het ook niet deed.

Na wat internetcafes stond de juiste update erop en konden we door naar Adelaide om vervolgens de woestijn in te gaan richting Uluru, Alice Springs en Kings Canyon. Het rijden in de woestijn was een hele beleving zeg! Eerst schrik je van de koeien op de weg, vervolgens springt er een kangaroo over en dan staat er opeens een kameel naast je auto!

Dan zijn er ook nog de 'roadtrains' vrachtwagens van meer dan 50 meter lang die langs je denderen waar je auto helemaal van schut. Elke keer lagen er ook veel dode dieren op de weg, we hebben zelf ook twee vogeltjes aangereden en over een slang gereden die een Adelaar net op de weg liet vallen!

Bij Uluru deden we een guided walk, die was erg interessant door hetgeen de park Ranger allemaal vertelde. Natuurlijk hebben we bij zonsopgang en zonsondergang ook de toeristische foto's gemaakt maar gelukkig was het niet druk.

In Kings Canyon deden we een leuke bushwalk over de ' Rim' van de Canyon alleen er was niet veel water. Nu we richting Cairns gaan is er wel wat meer water (uit de lucht aan het vallen) en voorspellen ze nog meer regen voor volgende week!

Dat is wel een beetje balen, net nu wij in de buurt van de stranden komen! Hopen dat het snel veranderd! We gaan eerst nog even het regenwoud in en op zoek naar krokodillen dus hopelijk kunnen we daarna gaan snorkelen in het Great barrier reef!

Zo nu is iedereen weer een beetje op de hoogte, als jullie nog leuke/interessante/gekke berichtjes uit Nederland hebben, zet ze dan vooral hieronder! Reacties vinden Jelle en ik ook erg leuk hoor!

Groetjes vanuit Queensland!

Foto's komen eraan!

Kijk hier voor Road-trains

• 25 Mei 2012 - 12:53

Esther:

Klinkt allemaal erg spannend en fijn, avonturiertje!!!
    Jaloers! Dikke kus!

• 25 Mei 2012 - 13:27

Karin:

Hee Katink!

Super! Lang rijden he door de woestijn haha. Ben je in Cairns nu? Snorkelen bij het great barrier is echt zo gaaf! Nog verder naar het noorden ( cape tribulation) is ook cool.
    Ben benieuwd naar je foto''s :)

• 25 Mei 2012 - 14:13

Gertjan:

Hoi outbackers! In enkele woorden beschrijven jullie heel wat ervaringen, ik denk dat je er er zo gemakkelijk een heel boek van zou kunnen maken. Kijk wel uit voor de slangen...als ze bijten moet je snel antiserum hebben, en als je overal ver vandaan bent is dat wel een probleem. Jammer dat er nu wat regen valt,bij ons zou dat welkom zijn. De ergste warmte is nu voorbij, het is nog steeds prachtig weer. Met de airco aan en lekker binnen is het prima te doen.

• 25 Mei 2012 - 15:51

Karin:

Ik had trouwens bij je vorige verslag ook wat achtergelaten maar die zie ik niet?! Raar!
    Heb je ook foto''s van (jullie met) de camper? Plaats sowieso maar lekker veel foto's. For the old good Ozzie feeling ;) In Spijk gebeurt er niet veel haha. We hebben wel heerlijk weer en de terrasboot bij Bonnie loopt nu als een speer. Ga je btw straks tegen de zomer zeker richting Noord/Darwin? Jullie hebben zeker als lekker veel de barbie aan gehad? Heerlijke vrijheid met je camper!

• 25 Mei 2012 - 18:30

Ray:

Jeetje Tink, in 1 woord gweldig.. Have fun xx

• 26 Mei 2012 - 12:03

Coby&Theo:

Nou luitjes het is te hopen dat jullie het ook allemaal opslaan met wat jullie beleven daar.
    De plekjes die jullie allemaal zien is wel geweldig zeg.
    Nu jullie richting de stranden gaan is het wel zo fijn dat de zon daar ook gaat schijnen.
    Blijf voorzichtig en geniet nog samen wat jullie nog gaan meemaken.xxx van ons

• 26 Mei 2012 - 15:50

Jos:

Hoi, eindelijk effe tijd voor die geweldige foto's! Nou nog die foto's van die krokodillen en boomslang.
    Veel plezier and take care U2! xxpap

• 26 Mei 2012 - 20:29

Sabine En Johan:

Katinka en Jelle,
    Hier nu zaterdagavond 22u21 en zitten nog gezellig buiten op het terras.
    Eindelijk mooi weer dus !
    Hebben net genoten van jouw verslag en mooie foto's.
    Ziet er super uit.
    Volgens Johan, heeft Jelle WEL de slang gezien, maar heeft hij niks gezegd.
    Hij had mij trouwens nog een paar spannende foto's beloofd. :)
    Jens vertelde iets van jullie camper op Utoop...stuur ns de link.
    Nog een fijne reis verder en veel plezier !!

• 27 Mei 2012 - 00:12

Rob:

Leuk om de foto's te zien! Jullie zijn aardig aan het doorrijden zeg, 3 weken geleden liep je hier nog de polonaise door de skybar! Maar daardoor zitten jullie nu wel lekker in het warme gedeelte van het land (ondanks de regen);)
    Geniet van je trip!

• 27 Mei 2012 - 20:19

Jan En Len:

Zo al aardig wat hoogtepunten van Australie gezien zo!
    Wat een belevenis he; en nu op naar het volgende mooie onderdeel.
    Nog veel reisplezier.
    Wij hebben hier al een paar dagen schitterend weer en dat we dan ook nog vrij zijn is
    dan helemaal lekker.
    tot het volgende verhaal VP

• 28 Mei 2012 - 13:39

Esmée:

Leuk verhaal!!!!!
    Ik wist alleen al een hoop :P
    Ik stuur snel een email naar je.

xxies

• 29 Mei 2012 - 08:51

Ruud-yvonne V Dongen:

hai katinka en jelle,
    jullie zien heel veel onderweg, leuke foto's, nog heel veel plezier en veel kijk genot.
    In Rotterdam regent het nu.
    groetjes en nog een hele goede reis
    Yvonne & Ruud

• 31 Mei 2012 - 13:51

Anja:

Wauw,wauw, wauw. Klinkt echt te gek! Geniet heerlijk van dit alles!

• 09 Juni 2012 - 13:12

Sanne V.: