" Reizen langs de oostkust van Australië is..." - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu " Reizen langs de oostkust van Australië is..." - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

" Reizen langs de oostkust van Australië is..."

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

01 Juli 2012 | Australië, Rockhampton

- Een skydive doen in Misson Beach
- Een trip naar Magnetic eiland (23 stranden!)
- Kennis maken met 'Possums' die je eten willen stelen (buidelrat)
- Jelle die Lorrikeets gaat voeren en vervolgens overal deze kleine papegaaien heeft zitten
- Rockwallibies voeren op het eiland
- Een 3-daagse, ruige, zeiltrip naar de Whitsunday eilanden
- Pillen slikken maar je toch nog zeeziek voelen
- Varen over 2-3 meter hoge golven in de oceaan- Dolfijnen, vissen en roggen zien met snorkelen
- Jelle zag zelfs een 'Manta Ray' van 2 meter zwemmen!!
- Platypussen en schildpadden spotten in het Eungella National Park (vogelbekdieren)
- Wandelen door Conway National Park

Hier is weer een klein verhaaltje van de andere kant van de wereld! Jelle en ik waren ons zelfs aan het afvragen of de maan dan echt andersom vol wordt...

Anyway, hier gaat het goed! We zijn nog niet zo bruin, we hebben toch wel veel zon maar ook regen en wind gehad op onze reis langs de oostkust. Vooral dat laatste trof ons toen we vanuit Airlie beach een driedaagse zeiltrip gingen doen.

Het was een hele leuke boot en we hebben leuke mensen ontmoet maar wat gingen we toch heen en weer! Pillen slikken hielp ook niet echt, ik moest gewoon buiten blijven waar ik telkens water over me heen kreeg door de hoge golven want anders werd ik misselijk. We hebben wel mooi koraal en vissen kunnen zien tijdens het snorkelen maar wat was het koud!

Ik had twee wetsuits over elkaar aan en nog was ik aan het bibberen in het water, als we dan op de boot terug waren was dat luxe bubbelbad daar erg lekker!!

De trip naar Magnetic Island was wel erg warm en we hebben daar lekker op een paar van de 23 stranden geleden! Jelle deed mee aan de Lorrikeet feeding wat echt hilarisch was!

Er zaten echt minstens 100 van die kleine papegaaien en toen hij eten in zijn hand had stormde ze echt op hem af en gingen op zijn hoofd en armen zitten. Ik heb ze niet gevoerd maar lekker rustig foto's gemaakt, maar goed ook want heel jelle's arm zat vol met krassen van de pootjes.

Jelle's skydive was ook erg leuk! Ik stond op het strand te wachten en kon ze zo uit het vliegtuig zien springen! Het was wel erg hoog, 14,000 feet!

Nu zijn we in Rockhampton. Hier ligt de lijn van de steenbokskeerkring dus we gaan nu uit het tropische klimaat het iets minder warme gedeelte in (ben benieuwd!). We zijn naar de Heritage Village geweest, waar allemaal huizen en gebouwen als een ziekenhuis,kerk en dierenverblijven uit de vroege 1900 jaren stonden.

Heel leuk om te zien en we kregen nog wat extra informatie van een Australiër die als vrijwilliger werkte aan het weer laten rijden van auto's uit de jaren '30! Straks gaan we naar de Zoo hier en vanavond hebben we een tafel gereserveerd om een steak te gaan eten. Rockhampton is toch de Beef Capital of Australia dus...aansluitend is er een Bullriding practise in de arena dus ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

De reis zal verder gaan in de richting van Brisbane, maar eerst nog naar het Carnarvon National Park en de Fraser Island trip met een 4wheel drive!

Groetjes,Katinka en Jelle

• 01 Juli 2012 - 11:08

Jitta:

Hey Jelle en Katinka!

Haha, leuk (en zeer plezant) om jullie foto's te zien! Ik heb namelijk precies hetzelfde gedaan op precies dezelfde plaatsen, alleen dan alles in de zomer toen het ontzettend heet was. Die skydive daar in m'n korte broek en t-shirt en op whitehaven beach was het 32 graden. Wat geinig zeg.
    Nice! Geniet ervan!

liefs Jitta

• 01 Juli 2012 - 12:48

Loes En Dick:

wat zien jullie er stralend uit. Kan niet anders dan dat het goed met jullie gaat.
    nog heel veel plezier en avonturen, groetjes, Loes en Dick

• 01 Juli 2012 - 13:44

Susanne:

Jezus schat!! Want onwijs leuk al die foto's en verhalen, jullie doen hele leuke dingen! Beetje pussy dat jij niet ook bent gaan skydiven ;) onder het mom van iemand moet de foto's maken hahaha! Blijf genieten! Groetjes aan Jelle! Kus

• 01 Juli 2012 - 14:21

Len:

Hoi Luitjes,

Jullie zien er best mooi gekleurd uit hoor en leuke en gezellige avonturen meegemaakt; dus daar kan je als je eenmaal thuis bent nog heeeeeeeeeeeeeeeel lang van nagenieten.
    Nog VP verder.

Jan en Len

• 01 Juli 2012 - 20:31

Betsy:

Hee,wat een geweldig mooie foto's zeg.Dat beloofd wat voor die andere "honderden"foto's.En wat een jonge god naast je met die lange blonde krullen.Niet afknippen hoor.Jullie zie er niet alleen stralend uit maar ook gelukkig.Veel mooie momenten nog.
    Mam

• 02 Juli 2012 - 06:18

Gertjan:

Het is al gezegd/geschreven: wat een prachtige foto's en weergave van jullie ervaringen. Een beetje alsof we er zelf bij zijn...Ga je een boek schrijven over deze reis? Want ik kan me niet voorstellen dat die paar zinnen goed weergeven wat jullie allemaal zien en meemaken. Wat zal het een saaie bedoening worden als jullie weer in NL/België terug zijn. Tenzij je de manier waarop je alles beleeft over kunt brengen naar hier; in ieder geval beleven jullie nu iets, wat in de gedachten altijd zal blijven meespelen!

• 02 Juli 2012 - 09:39

Carlijne, Simon, Jet:

Hey guys,

wat een toffe reis en verslag!) Wij moeten zeker nog eens terug naar Australie om een uitgebreide toer te doen. Voor ons was Australie Syney, Great Ocean Road en Melbourne. Jelle nog van harte met je B-day, beter laat dan nooit, toch! Ennuh, je ziet er niets van hoor (welkom bij de 30ers!)
    Hier niet veel nieuws aan het front, Siem is druk met opstart van de zomerkampen in Frankrijk en Sapnje (Hidde helpt hem daarbij). Verder zegt Jetje nu Houdoe ipv Au revoir en Jack geniet van het gras in de tuin. Mijn buik is maxi momenteel, nog 3 weken te gaan, dus gewoon geduld hebben. Namens de hele family veel plezier en blijven genieten van al het schoons om jullie heen (dat wil je nog wel eens vergeten als je zo lang weg bent), kus Carlijne

• 03 Juli 2012 - 16:33

Nanda:

Hey Katink!
    Zei je nou 'niet bruin'?!? Haha jullie zijn al zo lang down under dat je vergeten ben hoe wit de mensen in Nederland zijn. En volgens mij kunnen jullie ook wel wennen aan de omgeving daar, het is echt een tropisch paradijs (op jullie foto's en google dan). Heel veel plezier nog samen, geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij.
    Liefs Nanda

• 04 Juli 2012 - 04:00

Rob:

Mooi avontuur zeg! Echt al veel leuke dingen gedaan en gezien. Ik ben over 3 weken weer terug in dat kleine landje, dus kom ik je vast wel weer ergens tegen;) Geniet er van! xx

• 06 Juli 2012 - 09:26

Ruud-yvonne V Dongen:

wat een leuke foto met Jelle en de vogeltjes, vooral die op zijn hoofd zit, erg leuk, de andere foto's zijn ook mooi, ook niet zo erg warm daar, maar dat is het hier ook niet, regen etc. jullie zien wel heel veel van de Australie, nou geniet er nog maar van, groetjes Yvonne

• 09 Juli 2012 - 18:08

HELLO: