" Herfst in Sydney is... " - Reisverslag uit Sydney, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu " Herfst in Sydney is... " - Reisverslag uit Sydney, Australië van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

" Herfst in Sydney is... "

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

02 Mei 2012 | Australië, Sydney

* Bladeren op straat maar elke dag minimaal 20 graden :)
* In 25 minuten lopen vanaf het hostel heel de stad kunnen verkennen heeeel erg duur (!!)
* Uitkijken voor de auto's, ze rijden hier links (gevaarlijk!)
* Kijken naar het Opera house, Darling Harbour, het museum of contemporary art Sydney, varen vanaf Circular Quay, Paddy's Market, wandelen over de Harbour Bridge, Botanic Gardens etc...
* Het vieren van "Anzac day" (heel het land vrij, alle matrozen en de Air Force vieren feest)
* Ontmoeten van nieuwe mensen en vrienden uit Nederland zien (erg leuk!)
* Een stormachtige wandeling vanaf Bondi naar Coogee beach
* Koninginnedag vieren in Sydney (eerst een drankspelletje met veel te veel 'Goon' en daarna polonaise in een Nederlands café)

Na een mega lange vlucht zijn we eindelijk aangekomen in Sydney! Toen we uit het vliegtuig stapte regende het, dus ik dacht van ohh nee dit is hetzelfde weer als in Nederland. Maar we hebben heel de week lekker weer gehad en super veel kunnen zien omdat alles op loopafstand was van het hostel.

De tweede avond hebben we meteen goed gefeest omdat het 'Anzac day' was, iedereen was de volgende dag vrij dus ging uit. Ik liep daar lekker in mijn spijkerbroek, tshirt en nike's totdat ik zag dat alle meisjes helemaal opgemaakt waren, korte rokjes en hoge hakken aanhadden. Ik dacht echt dat ik nooit binnen zou komen in die clubs maar we gingen met het hostel en ik mocht gewoon naar binnen joehoeww! Dus de eerste avond was al erg gezellig!

De rest van de week is het lekker weer geweest, hebben we veel gelopen en veel van de stad gezien. Nog een dagje op het strand gelegen en vrienden uit Nederland gezien hier! Rob kwam zaterdag terug van een roadtrip met zijn werk dus het was erg leuk om hem weer te zien na een half jaar.

Zondag zijn we naar Bondi beach geweest, heerlijk uitgewaaid want op het strand liggen was een beetje te koud. Er waren wel veel surfers dus dat was leuk om te zien. ‘s Avonds hebben we gewoon aan de andere kant van de wereld koninginnenacht gevierd met wat Nederlanders in een Nederlandse bar!

Het was erg gezellig, mede door de 4,5 liter Goon die we met z'n drieën op hadden. Dat is eigenlijk een witte wijn in een groot pak dat veel goedkoper is alle andere drank en je wordt er goed zat van dus alle backpackers/studenten kopen dat hier. Dat is dus ook een van de dingen waar we al kennis mee gemaakt hebben net als de mega hoge prijzen hier!

Dinsdag hebben we de camper opgehaald, we hebben hem al eerder zien staan en hij ziet er super leuk uit! We beginnen met een tocht naar de Blue Mountains. De route daarna zijn we nog niet helemaal over uit maar dat zal de komende dagen wel helder worden. Ik heb in ieder geval super veel zin om met die camper te gaan rijden en lekker te doen wat we zelf willen.

Op naar de volgende avonturen in Australië!!
X Katinka (& Jelle)

P.s: ik heb een nieuw telefoonnummer; 0061-498108376 ik ben alleen daarop bereikbaar!


  • 02 Mei 2012 - 09:53

    Lia:

    he katinka en Jelle,
    Het is zo te lezen wel super daar, veel plezier en genieten. Leuk om nu met het campertje op pad te gaan, ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen!
    xxx lia

  • 02 Mei 2012 - 13:51

    Ivanca:

    Heey Katink,

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt :)

    Het weer met Koninginnedag hier was super! 20 graden en zon, maar de andere dagen is het vooral koud en nat ;) Dus jij hebt het zeker beter daar ;)

    Ik ben benieuwd naar je verhalen!

    XXX Ivanca

  • 02 Mei 2012 - 14:35

    Ruud-yvonne V Dongen:

    hai katinka en Jelle,
    leuke foto's van jullie en zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin, het volgende avontuur gaat bijna weer beginnen geniet er van, maar dat zal wel lukken.
    Op dit moment (Nederlandse tijd 16.30 uur) regent het zeer hard en omweert het in Rotterdam.
    Fijne trip en tot lezens
    Ruud & Yvonne

  • 02 Mei 2012 - 15:16

    Gertjan:

    De weerberichten uit NL. moet je niet echt geloven hoor, ik zit heerlijk op het dakterras in de zon. Maar een beetje toch wel, want vanmorgen waren we nog in Breda, en zijn daar na de middag weggegaan omdat het begon te druppelen en er echt donkere luchten aankwamen....En by-the-way, stay on the right side, o,nee, on THE LEFT side! en o,ja, ik ben stinkend jaloers op jullie, vooral die foto met uitzicht op het operagebouw......

  • 04 Mei 2012 - 15:15

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 04 Mei 2012 - 15:22

    Elske:

    Hee Katinka en Jelle,

    Ik heb een beetje ruzie met de iPad, dus dat vorige berichtje is van mij:p.
    Leuk om alle verhalen te lezen! Vooral dat Goon lijkt me wel wat, haha.
    Veel plezier de komende tijd! Ik kijk uit naar de verhalen:)!
    Liefs Elske

  • 06 Mei 2012 - 08:08

    Loes En Dick:

    5 mei hebben we mijn verjaardag gevierd met de familie. Was erg gezellig en te koud voor de tuin.
    Ik zit na een val van de keldertrap met mijn been ingezwachteld. Scherf van bot af dus been omhoog. Had nu tijd om met iedereen te praten. Dick en Marlous in de bediening en ook de rest hielp wanneer nodig. Ging perfect. Fijn dat jullie genieten, daar gaat het ook om in het leven, toch?
    Hartelijke groet, Loes en Dick

  • 08 Mei 2012 - 10:31

    Barbara:

    Ha daar!

    Leuk om jullie zo te volgen... Als jullie Cairns aankomen, kun je Alex een vriend van Erik de groeten doen, die zit nu voor een jaar in Australie bij andere Alex die daar al geruime tijd woont. Dus mochten jullie nog gaan duiken, hij weet vast welke duikschool wel en niet...

    Tegen de tijd dat jullie in Bangkok aankomen, zal ik wel even wat tips op papier zetten....

    Have FUN!!

  • 23 Mei 2012 - 16:03

    Nanda:

    Hey Katink,
    Ook nog een late reactie van mij..
    Super leuk om jullie te zien op de foto's. Ow echt de foto bij het operahouse, ik word er bij a jaloers van. Geniet v je tijd daar met Jelle, want dit wordt weer een reis om nooit meer te vergeten.
    Miss ya!!
    Kus Nanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katinka

Het nieuwe avontuur gaat voor ons beginnen in Zuid- Amerika!!

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 52659

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 27 Maart 2015

Rondreis Zuid-Amerika

21 April 2012 - 13 Augustus 2012

Rondreis Australië

11 December 2011 - 15 April 2012

Wintersportseizoen 2011-2012

22 Mei 2011 - 12 Juni 2011

New York

12 December 2010 - 01 Mei 2011

Wintersportseizoen 2010-2011

13 September 2010 - 15 Oktober 2010

Europa Tour 2010

Landen bezocht: