"De overgang van Australie naar Thailand is..." - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu "De overgang van Australie naar Thailand is..." - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Katinka Gubbi - WaarBenJij.nu

"De overgang van Australie naar Thailand is..."

Blijf op de hoogte en volg Katinka

11 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Een stuk goedkoper!
- Een stuk warmer (zelfs het zeewater is 30 graden)
- En een hele andere cultuur!
- Eerst Bangkok doorracen met een tuktuk
- Tempels en Budda's zien
- Met een luxe nachttrein naar de zuidelijke eilanden
- Fullmoonparty op Ko Phangan (was echt geweldig!)
- Jelle die zijn Padi haalt op Ko Tao
- Slapen in je eigen bungalow
- Een Sea Safari op Ko Samui
- In Australie nog drie leuke weken gehad (sinds mijn vorige verhaal)
- De Fraser Island trip was echt geweldig!
- Whalewatching gedaan
- Gold coast attractiepark gedaan
- Naar de Australia Zoo geweest (beroemde krokodillenshow gezien en olifanten en kangaroo's gevoerd!)
- Rondrennen op de duinen van Lake Myall National Park
- Twee leuke dagen Sydney voordat we vlogen
- Een erg gezellige Goon en teapot party met Rob in Sydney!

Het zit er alweer op! Wat gaan 4 maanden toch snel! Vanavond vliegen we alweer naar Nederland en zondag zullen we weer thuis zijn! Dan gaan we weer eens Nederlandse dingen eten! Haha en Jelle natuurlijk Belgische frieten!

Mijn vorige verhaal eindigde in Australië, waar we daarna nog drie leuk weken hebben gehad! We hebben nog aardig wat dingen gedaan en steden bezocht! Brisbane was een erg leuk stad vond ik alleen een beetje jammer dat het regende! De fraser Island trip was echt geweldig! 3 dagen op de eiland rondreden met 4wheeldrives en dan twee nachten de camping op zijn kop zetten daar met veel Goon, muziek en een kampvuur! En natuurlijk de waarschuwing dat je alleen met minimaal drie mensen naar de wc mag in verband met de wilde dingo's die er rond lopen! De laatste twee dagen Sydney waren ook gezellig met rob die net terug kwam uit new Zeeland! Het feestje van de laatste avond viel wel erg zwaar, haha waardoor Rob nogal brak naar zijn sollicitatiedag moest en jelle en ik erg brak het vliegtuig naar Bangkok ingingen!

In Bangkok werden we wel even overdonderd de eerste twee dagen toen iedereen ons van alles wilde aansmeren en we onze reis naar de eilanden wilde regelen en toch niet heel goed wisten waar en hoe we dat gingen doen! Gelukkig hadden we genoeg tips gekregen (bedankt Suus, Barbara en Rob!) dus we hebben een leuk eiland trip gemaakt! De nachttreinen zijn echt perfect hier! Savonds wordt er gewoon een bed voor je gemaakt (tweede klasse!) met schoon beddengoed, deken en een kussen en je kunt wel goed slapen ondanks we niet eens airco hadden! Het eerste eiland was Ko Tao waar Jelle toch besloot zijn Padi te halen! Ik ben blij dat hij heeft gehaald en nu helemaal gek is van het duiken, voor mij had dat toch niks geweest hoor je bril af doen onderwater en dat soort dingen! Daarn naar Ko Phangan voor de fullmoonparty! Veel mensen zijn er al geweest en het is ook wel een beetje toeristisch maar het was wel echt heel erg leuk! We hebben veel gelachen en ons verwonderd over de dingen die allemaal mochten daar! Zoals mensen laten vuurspuwen, mensen over een brandend springtouw laten springen (waar de zwembroek van iemand in de brand ging!) limbo dansen onder een brandende stok enzo! Maar ik heb me eigenlijk geen moment niet veilig gevoelt! Nergens in Thailand trouwens! Jelle werd altijd aangesproken eigenlijk, haha terwijl ik de portemonnee met geld had:p! Het laatste eiland Ko Samui was echt wel erg toeristisch en zat (overal trouwens)vol met Nederlanders! Er waren wel hele mooie hotels, restaurants, strand en clubs dus we hebben ons wel vermaakt. We hebben nog een trip naar het national marine park gedaan en leuk gesnorkeld en kano gevaren. Op de terugweg stond ook een olifantensafari op het programma, we hebben wel 20minuutjes op die olifant gezeten maar ik vond het toch maar een beetje zielig hoor...het was veel te toeristisch gemaakt en die olifanten moesten maar rondjes lopen.

We zijn gisteren ook weer met de nachttrein terug naar Bangkok gegaan, die toen helaas wel 85 minuten vertraging had. We gaan nog even shoppen hier en dan op naar het vliegtuig! Thailand is in tegenstelling tot Australië heeel anders maar toch ook de moeite waard omdat we lekker in de zon hebben gelegen! De trip is super geweest! Op naar het normale leven weer...en snel bedenken wat de volgende reis wordt:)!

Liefs,
Katinka en Jelle

• 11 Augustus 2012 - 06:40

Erik:

hola Jelle en Katinka,

wat een prachtige reis
    ik zal blij zijn jullie terug te zien
    Jelle tot waarschijnlijk maandag avond in het frituur

veilige en prettige terugries

groetjes

erik

• 11 Augustus 2012 - 07:30

Betsy:

O jee weer terug naar dat kleine landje.wat zal dat" saai zijn. Maar ik ben wel blij hoor als je weer terug bent! Benieuwd naar de rest van je verhalen en de foto's.Goede reis en tot heel snel.

• 11 Augustus 2012 - 08:19

Gertjan:

hoi Katinka en Jelle, Misschien zien jullie dit bericht onderweg ook nog....we komen naar de gate, zondagochtend weer op Schiphol. Het gaat goed met Bob, maar hij moet nog wel een beetje rustig aan doen. Er is veel gebeurd, maar dat hoor je dan wel. Goede reis en geniet van alle goede herinneringen. Het leuke van de toekomst is dat je weer van alles kunt gaan bedenken en plannen om te gaan doen!

• 11 Augustus 2012 - 11:39

Ruud &yvon:

IK ZOU NOG FF WEG BLIJVEN ER ZIJN NOG GEEN VERSE SPRUITEN EN DE ZUURKOOL LAAT OOK OP ZICH WACHTEN ,DUS ADVIES VAN DE BUURMAN GEWOON VERDER REIZEN ,

ZIE JE ZODA,

GRT AAN BEIDE

R&Y

• 11 Augustus 2012 - 20:13

Len:

Nou dat was allemaal wel heel gewoontjes allemaal; wanneer gaan jullie nou echt met vakantie :)
    x
    see you!!